وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود پایان نامه ارشد:تاثیر شبکه اجتماعی وایبر بر عملکرد تحصیلی

 
تاریخ: 04-03-99
نویسنده: مدیر سایت
 

1-1- بیان مساله

مسأله عملکرد تحصیلی در دانشگاه از جمله مسائلی است که ذهن رهبران و مدیران جامعه و در نتیجه محققان را به خود جلب کرده است. این که چه عواملی بر پیشرفت و موفقیت تحصیلی دانشجویان تأثیر می‌گذارد، با سهم و مشارکت هر عامل چه اندازه است، همواره مورد توجه بوده است (طباطبایی، 1376).
عملکرد تحصیلی و توجه به آن در نظام‌های آموزشی یکی از مسائل مهم می‌باشد. عملکرد تحصیلی به عنوان یک مسأله مهم آموزشی رابطه تنگاتنگی با بهبود کیفیت دانشگاهها دارد (مک دونالد،2001). به عنوان مبنای قضاوت در ارتباط با مطلوبیت‌های کسب شده توسط دانشجویان در طول دوره‌ای خاص می‌باشد که در تمام دنیا در رأس برنامه‌های توسعه‌ی آموزشی قرار دارد (لیندمن،دوک و ویلکرسون،2001).
همچنین،کنن و نیوبل[1]‌معتقد هستند،که‌ اهداف‌ ارزشیابی از عملکرد تحصیلی دانشجویان عبارت است از: داوری درباره تسلط بر دانش و مهارتهای بنیادی، اندازه‌گیری پیـشرفت دانشجو در‌ طی زمان، تشخیص مشکلات دانشجو، فراهم کردن بازخورد برای دانشجویان، ارزشیابی اثربخشی درس و ایجاد‌ انگیزه‌ مطالعه در دانشجویان.
در نظام آموزش عالی امروزی استفاده اینترنت[2] عنصری ضروری در انجام تکالیف کلاسی و پروژه های تحقیقات دانشجویی محسوب می‌شود، استفاده از اینترنت در فضای دانشگاه علاوه بر جستجوی علمی می‌تواند شامل فرستادن نامه‌های الکترونیک، بازی‌های اینترنتی، چت، وب گردی، عضویت در شبکه‌های اجتماعی[3] و یا هر گونه دسترسی اینترنتی غیر آکادمیکِ دیگر باشد در هر صورت استفاده مفرط از اینترنت به عنوان وسیله سرگرمی، می‌تواند فرصتی را که دانشجویان به مطالعه خارج از دانشکده و کتابخانه اختصاص می‌دهند کاهش دهد و بنابراین یکی از موانع اصلی دست یابی به موفقیت تحصیلی باشد. نتایج پیمایشی برنر[4] در محیط اینترنت نشان داد که استفاده از اینترنت شرکت کنندگان را در مدیریت زمان با مشکل روبرو می سازد (برامنز[5]،1991) هم چنین کیوبی[6] و همکاران در بخشی از گزارش خود اشاره نمودند که 50 درصد از دانشجویان اخراجی ناشی از افت تحصیلی استفاده مفرط اینترنت را دلیلی برای مشکلات تحصیلی خود ذکر کرده‌اند (کیوبی[7]،2001). از سوی دیگر برخی پژوهش‌ها نشان داده اند‌که تکالیفی نظیر جستجوی اطلاعات آنلاین یا برقراری ارتباط از طریق اینترنت می‌تواند به طور غیر مستقیم عملکرد دانشجویان را بهبود بخشد.
به منظور پیش بینی وضعیت تحصیلی دانشجویان تعیین ملاک‌ها و متغیرهای مناسب، از جمله مهم‌ترین حوزه های پژوهشی است که محققان علوم تربیتی و روان شناسی در آن فعال می‌باشند. تحقیقات بسیاری در زمینه پیش‌بینی عملکرد تحصیلی انجام پذیرفته است (بوکارتس،1996). ما در این پژوهش به دنبال آن هستیم که بررسی کنیم تاثیر عضویت در شبکه اجتماعی وایبر بر ع

ادامه مطلب

سایت های دیگر :


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه ارشد:رابطه استرس ادراک شده و فرسودگی شغلی با سازگاری زناشویی در معلمان شهر سنندجدانلود پایان نامه:تاثیر آموزش گروهی جرأت ورزی و مدیریت خشم بر سلامت روانشناختی ومیزان مدیریت خشم دانش آموزان »
 
مداحی های محرم