می و خودکنترلی در کودک باشد .
قصه ها این فرصت را به کودکان می دهند که با شخصیت ها همانندسازی کرده ، تعارض ها را برون سازی ، هیجان ها را تخلیه کنند و به بینش نائل آیند (تبریزی ، 1374 )
بنابر کارکرد آشکارسازی غیر مستقیم نیازها و انگیزه های پنهان در قصه ، کودک از طریق مکانیزمهای مختلف دفاعی نظیر فرافکنی یا همانند سازی می تواند انگیزه ها و نیازهای سرکوب شده خویش را بشناسد و آنها را به شکل صحیح تری والایش کند . (کریمی1388).
با توجه به اینکه از یک سوشناسایی و درمان زود هنگام نشانه های لجبازی – نافرمانی بسیار اهمیت دارد و از سوی دیگرقصه می تواند به راحتی در درون کودک راه یابد، مسأله پژوهش حاضر این است که قصه درمانی چه تأثیری بر نشانه های لجبازی- نافرمانی در کودکان دارد ؟
[1]- Mourice
[2] -Cratochuile
[3] -Diagnostic And Statistical Manual Disorder (DSM)
[4] -Haljine
[5] -Crass
[6] -Lahey
[7] -Scourzelli
[8] -Gold
[9] -Anna -Freud
[10] -Melanie-Klein
[11] -Kandreth
[12] -Milton-Erikson
[13] -Carlson
[14] -Bettelhim
[15] -Gardner
سایت های دیگر :
فرم در حال بارگذاری ...