عزت نفس پایین را پیش بینی می کند، همچنین کمال گرایی منفی یکی از عوامل خطر برای اختلال وسواس عملی و اختلال خوردن، اضطراب اجتماعی و ترس اجتماعی، اختلال بدریختی بدنی، افسردگی، استرس مزمن و بیماری های قلبی می باشد (رایس و دیلوو[29]،2002)، و با توجه به اینکه دانش آموزان آینده سازان مملکت هستند، میتوان باورهای معرفت شناختی را در ابعاد مختلف با کاهش کمال گرایی منفی و افزایش کمال گرایی مثبت تقویت کرد.
در رابطه با سازه های شخصیتی با باورهای معرفت شناختی پژوهش های محدودی صورت گرفته و همچنین تحقیقات کمی در جهت ترسیم رابطه کمال گرایی و پیچیدگی شناختی یا سبک معرفتی انجام شده است(مارتین و اشبی2004). بنابراین پژوهش حاضر در پی پاسخگویی به این سؤال است که:
آیا ابعاد کمال گرایی مثبت و منفی قادر به پیش بینی باورهای معرفت شناختی است؟
[1] -epistemolog
[2]-epistemological beliefs
3 – Schommr
[4]- Elder
[5]- Buchl
[6]-Hammer & Elby
[7]-Schommr- Aikins
[8]- Hutter
[9]- Bromme ,Piesch & Stahl
[10]-Perfectionism
[11] – Slade & Owens
8 -Forst, Marten, Lahart, & Rosenblate
9 -Bowrns
[14] – Flett & Hewitt
[15] -Stoeber & Stoeber
[16] -Schultz & Schultz
سایت های دیگر :
فرم در حال بارگذاری ...