فصل سوم: روششناسی پژوهش
3-1- روش پژوهش. 70
3-2- متغیرهای تحقیق. 70
3-3- جامعه آماری. 70
3-4 – روش نمونهگیری و حجم نمونه. 70
3-5- ابزار گردآوری دادهها: 71
3-5-1- آزمون افسردگی بک: 71
3-5-2- پرسشنامۀ اضطراب بک 72
3-5-3- پرسشنامۀ سردرد: 73
3-5-4- پروتکل های آموزش ذهن آگاهی. 73
3-6- روشها و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها 74
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
4 -1- نتایج توصیفی. 76
4ـ2ـ تحلیل دادهها از زاویۀ آمار توصیفی. 76
4-3-نتایج استنباطی. 77
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1- جمع بندی. 84
5-2- بحث و نتیجهگیری. 85
5-3- محدودیت های پژوهش: 95
5-4- پیشنهادها 96
5-4-1- پیشنهاد های پژوهشی: 96
5-4- 2- پیشنهاد های کاربردی: 96
منابع فارسی: 98
منابع انگلیسی. 100
چکیده
این پژوهش به منظور بررسی تأثیر آموزش ذهن آگاهی بر کاهش اضطراب، افسردگی و سردرد تنشی در زنان مبتلا به سردرد تنشی و دستیابی به شواهد تجربی و کاربردی در این زمینه میباشد. جامعۀ آماری شامل کلیۀ زنان با بیماری سردرد تنشی در شهر کرمانشاه در سال 1394 میباشد. برای انتخاب نمونه با بهره گرفتن از روش نمونه گیری در دسترس 20 نفر انتخاب و در دو گروه آزمایش و کنترل (هر گروه 10 نفر) به صورت تصادفی جایگزین شدند. این پژوهش از لحاظ هدف جزء تحقیقات کاربردی و از لحاظ اجرا جزء تحقیقات نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل میباشد. برای گروه آزمایش 8 جلسه 90 دقیقه ای برنامۀ ذهنآگاهی اجرا گردید، اما برای گروه کنترل هیچ آموزشی ارائه نگردید. برای گردآوری دادهها قبل و بعد از آموزش ذهنآ
سایت های دیگر :
فرم در حال بارگذاری ...