وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه ارشد:بررسی عوامل مؤثر بر یادگیری دروس بخوانیم و بنویسیم پایه اول و دوم ابتدائی

 
تاریخ: 04-03-99
نویسنده: مدیر سایت


به دلیل حجم زیاد و نسبتاٌ بزرگ جامعه آماری و تسهیل در جمع آوری اطلاعات از نمونه گیری تصادفی ناحیه ای یا خوشه ای استفاده خواهد شد. بدین ترتیب که از بین 7 ناحیه آموزشی بصورت تصادفی خوشه ای 3 ناحیه آموزشی را انتخاب و از هر ناحیه حدود 9 مدرسه در نظر گرفته می‌شود که حجم نمونه 100 نفر که 50 نفر زن و 50 نفر مرد انتخاب می‌شود.
ج :‌ابزار تحقیق :‌
پرسشنامه : چون شرایط آن آسان تر، علمی‌تر و تکمیل آن یکنواخت است. که پرسشنامه محقق از طریق کازیو اداره با توجیه مدیران مدارس نسبت به انجام تحقیق و موضوع آن به مدارس انتخاب شده فرستاده می‌شود و پس از مهلت مقرر توسط مدیران جمع آوری و از طریق دبیرخانه اداره به دست من می رسد.
د : ‌شیوه گردآوری اطلاعات :
محقق از طریق کتابخانه ها و پایان نامه های موجود در کتابحانه ها به جمع آوری اطلاعات پرداخته و با توجه به محدودیت تحقیقات انجام شده در این زمینه و عدم وجود تست استاندارد شده در این مورد محقق سعی می‌کند از پرسشنامه ساخته منظم، بسته پاسخ استفاده نموده که نمونه آماری به آنها پاسخ خواهند داد.
ه : ‌روش آماری و تجزیه و تحلیل داده ها :‌
با توجه به اینکه تحقیق از نوع توصیفی می‌باشد و تعداد نمونه آماری 100 نفر می‌باشد از فراوانی و در صد استفاده می‌شود و از روش آمار توصیفی استنباطی برای محاسبه فراوانی ها ـ درصدها ـ جداول ـ توزیع فراوانی و رسم نمودار استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده های گردآوری شده از روش های توصیفی ـ جداول، توزیع فراوانی درصد و رسم نمودارها برای به تصویر کشیدن این اطلاعات استفاده خواهد شد. در پاسخ پرسشنامه ها از مقیاس میکرت که شامل خیلی زیاد ـ زیاد ـ متوسط ـ کم و خیلی کم استفاده خواهد شد.
و : ‌کاربردها :
1- برای معلمین در امر تعلیم و تربیت، برای یادگیری بهتر دانش‌آموزان در دروس بخوانیم و بنویسیم پایه‌های اول و دوم
2- برای مسئولین نظام آموزشی :‌ تا با برطرف کردن عوامل مخل یادگیری ؛ یادگیری را تسریع دهند.
3- سازمانهای آموزشی می‌توانند در فرآیند یادگیری از نتایج این تحقیق استفاده نمایند.
4- برای استفاده والدینی که در خانه به یادگیری فرزندشان می پردازند.
چکیده تحقیق :
مفاهیم یادگیری عبارتند از : 1- انتقال مفاهیم علمی از فردی به فرد دیگر 2- کسب اطلاعات معلومات و مهارتهای ویژه. 3- تغییر در رفتار قابل مشاهده و قابل اندازه‌گیری. 4- کسب بینش های جدید با تغییر دادن بینش های گذشته 5- فرایندی که از طریق آن رفتار موجود زنده در اثر کسب تجربه تغییر می‌یابد. 6- ایجاد و تقویت رابطه و پیوند محرک و پاسخ در سیستم عصبی انسان. 7- کسب شناخت و ادراک و بصیرت.                 8- فرآیند تغییراتی نسبتاٌ پایدار در رفتار بالقوه انسان دراثر کسب تجربه.
عوامل مؤثر در یادگیری عبارتند از : 1- آمادگی جسمانی ـ عقلانی ـ عاطفی فراگیرـ 2- تجربیات گذشته. 3- شرایط و محیط یادگیری 4- فعالیت یادگیرنده.              5- محرک (نیازهای اساسی مثل تعلق به گروه ـ ابراز خود ـ امنیت ـ میل و رغبت و علایق . 6- انگیزه و هدف. 7- روش تدریس معلم. 8- تمرین و تکرار. 9- تقویت و یادگیری. 10- استفاده از تکنولوژی آموزشی در جریان تدریس
نارسایی در حواس، هدف معلم از هر گونه تدریس یا آموزش اینست که یادگیری دانش‌آموزان را برانگیزد، آسان سازد، سرعت بخشد و راهنمایی کند، بنابراین معلم نباید تصور کند که بار آموزش کلاٌ بر دوش اوست و دانش‌آموزان جز گوش کردن و اجرا کردن وظیفه ای ندارند بلکه معلم بیشتر نقش راهنمایی یادگیری را خواهد داشت و مسئولیت یادگیری به عهده دانش‌آموزان است. تمرینات زیر بیانگر روش هائی است که می‌تواند در کمک به فراگیری نوشتن کودکان مفید باشد. 1- تمرینات روی تابلو.               2- پرورش حرکات نوشتن. 3- حالت نشستن در موقع نوشتن. 4- وضعیت کاغذ.              5- گرفتن صحیح مداد موقع نوشتن. 6- الگوها و قالبها. 7- ترسیم از روی مدل.               8- ترسیم بین خطوط. 9- نقطه چین. 10- ترسیم یا کاهش. 11- کاغذ خط دار.               12- خطوط معیار. 13- حروف ساده به مشکل. 14- راهنمائی شفاهی. 15- کلملات و جملات، که بیشتر این موارد در بنویسیم پایه اول مشهود است .
مهارت خواندن در پایه اول و دوم و مهارت نوشتن در دوره ابتدائی دارای 2 دوره است. 1- دوره آمادگی. 2- دوره آموزش خواندن پایه .
 الف : دوره آمادگی که به دو هدف عمده اختصاص دارد. اهداف مربوط به زبان گفتاری، اهداف مربوط به زبان نوشتاری، تقویت و اصلاح زبان گفتاری .

تعداد صفحه :52
قیمت : 2500تومان

 

بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد

 

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

 

پشتیبانی سایت :               SERDEREHI@GMAIL.COM

 

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

 

***  *** ***


 



://teh.altervista.org/%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%b9%d9%88%d8%a7%d9%85%d9%84-%d9%85%d8%a4%d8%ab%d8%b1-%d8%a8%d8%b1-%db%8c%d8%a7%d8%af/">ادامه مطلب

سایت های دیگر :


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود پایان نامه ارشد روانشناسی:بررسی فراوانی افسردگی در بیماران مبتلا به دیس پپسیپایان نامه روانشناسی:بررسی عوامل مؤثر بر میزان رضایت شغلی مدیران واحد های آموزشی از دیدگاه مدیران واحد های آموزشی »
 
مداحی های محرم