برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول:کلیات پژوهش
مقدمه. 2
1-1- بیان مساله. 4
1-2- اهمیت و ضرورت پژوهش… 6
1-3- اهداف پژوهش… 9
1-3-1- هدف کلی.. 9
1-3-2- اهداف فرعی.. 9
1-4 سؤالهای پژوهش… 9
1-4-1- سؤال اصلی پژوهش… 9
1-4-2- سؤالهای فرعی.. 9
1-5- تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها 9
1-5-1- تعاریف مفهومی.. 9
1-5-2- تعاریف عملیاتی متغیرها 13
فصل دوم:پیشینه پژوهش
مقدمه. 16
2-1- مبانی نظری.. 16
2-1-1- معلم راهنما 16
2-1-2- وظایف راهنمایان تعلیماتی (آموزشی) 19
2-1-3- مطالعات در حوزة نظارت و راهنمایی آموزشی.. 20
2-1-4- روش تدریس… 25
2-1-4-1- شاخص های تدریس کارآمد. 35
2-1-4-2- نقش عوامل مؤثر بر یادگیری در روند تدریس… 36
2-1-4-3- برخی از عیوب روش تدریس… 37
2-1-5-روابط انسانی.. 38
2-1-6- ارزشیابی.. 45
2-1-6-1- اهداف ارزشیابی.. 46
2-2- پیشینه پژوهش… 48
2-2-1- پژوهش های داخلی.. 48
2-2-2- پژوهش های خارجی.. 51
2-3- جمع بندی نهایی.. 53
فصل سوم:روش شناسی پژوهش
مقدمه. 55
3-1- روش پژوهش… 55
3-2- جامعه، نمونه و روش نمونه گیری.. 55
3-3- ابزار گردآوری اطلاعات.. 55
3-4- روش گردآوری اطلاعات.. 57
3-5- روش های تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 57
فصل چهارم:یافته های پژوهش
مقدمه. 59
4-1- اطلاعات جمعیت شناختی.. 59
4-2 – سؤالات تحقیق. 64
4-2-1 سؤال اول تحقیق: آیا نقش معلمان راهنما بر بهبود شیوه ی تدریس معلمان موثر میباشد؟.
sabzfile.com |
65
4-2-2 سؤال دوم تحقیق: آیا نقش معلمان راهنما در مرتفع شدن مشکلات خاص به وجود آمده برای معلمان موثر میباشد؟ 67
4-2-4 سؤال چهارم تحقیق: آیا نقش معلمـان راهنما بر بهبود شیوهی ارزشـیابی دانش آموزان موثر میباشد؟ 71
فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادها
مقدمه. 76
5-1- بحث و نتیجه گیری.. 76
5-2- تفسیر یافته ها 77
5-2-1- آیا نقش معلمان راهنما بر بهبود شیوه ی تدریس معلمان موثر میباشد؟. 77
5-2-2- آیا نقش معلمان راهنما در مرتفع شدن مشکلات خاص به وجود آمده برای معلمان موثر میباشد؟ 78
5-2-3 سؤال سوم تحقیق: آیا نقش معلمان راهنما در بهبود روابط انسانی حاکم بر فضای آموزشی موثر میباشد؟ 79
5-2-4 سؤال چهارم تحقیق: آیا نقش معلمـان راهنما بر بهبود شیوهی ارزشـیابی دانش آموزان موثر میباشد؟ 80
5-3- نتیجه گیری کلی.. 81
5-4- محدودیت های پژوهش… 82
5-4-1- محدودیت های خارج از اختیار محقق (محدودیت های کاربردی) 82
5-4-2- محدودیت های در اختیار محقق (محدودیت های پژوهشی) 82
5-5- پیشنهادهای پژوهش… 83
5-5-1- پیشنهادهای کاربردی.. 83
5-5-2- پیشنهادهای پژوهشی.. 83
فهرست منابع و مآخذ. 84
پیوست.. 92
فهرست جداول
جدول3-1: نحوه امتیازبندی سؤالات پرسشنامه. 56
جدول3-2: نتایج آزمون آلفای کرونباخ. 56
جدول 4-1 : توزیع فراوانی معلمان بر اساس جنسیت.. 60
جدول 4-2 : توزیع فراوانی معلمان بر اساس سابقه خدمت.. 61
جدول 4-3 : توزیع فراوانی مدارس محل خدمت معلمان بر اساس جنسیت.. 62
جدول 4-4 : توزیع فراوانی معلمان بر اساس تعداد مراجعات معلمان راهنما به کلاس درس آنها 63
جدول 4-5 : نتایج آزمون کولموگروف – اسمیرنوف.. 65
جدول 4-6 : نتایج توصیفی مربوط به سؤال اول تحقیق. 65
جدول 4-7 : نتایج آزمون t مربوط به سؤال اول تحقیق. 66
جدول 4-8 : نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسن مربوط به سؤال اول تحقیق. 67
جدول 4-9 : نتایج توصیفی مربوط به سؤال دوم تحقیق. 67
جدول 4-10 : نتایج آزمون t مربوط به سؤال دوم تحقیق. 68
جدول 4-11 : نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسن مربوط به سؤال دوم تحقیق. 69
جدول 4-12 : نتایج توصیفی مربوط به سؤال سوم تحقیق. 69
جدول 5-13 : نتایج آزمون t مربوط به سؤال سوم تحقیق. 70
جدول 4-14 : نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون مربوط به سؤال سوم تحقیق. 71
جدول 4-15 : نتایج توصیفی مربوط به سؤال چهارم تحقیق. 71
جدول 4-16 : نتایج آزمون t مربوط به سؤال چهارم تحقیق. 72
جدول 4-17 : نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسن مربوط به سؤال چهارم تحقیق. 73
جدول شماره 4-18 : نتایج آزمون مقایسه میانگین رتبهی مؤلفه ها با استفاده آزمون فریدمن.. 73
فهرست نمودارها
نمودار 4-1 : توزیع درصد فراوانی معلمان بر اساس جنسیت.. 60
نمودار 4-2 : توزیع درصد فراوانی معلمان بر اساس سابقه خدمت.. 61
نمودار 4-3 : توزیع درصد فراوانی مدارس محل خدمت معلمان بر اساس جنسیت.. 62
نمودار 4-4 : توزیع درصد فراوانی معلمان بر اساس تعداد مراجعات معلمان راهنما به کلاس درس آنها 63
فهرست اشکال
شکل 1: نمودار چرخة نتایج برقراری روابط انسانی، اقتیاس از میر کمالی، (1382)، روابط انسانی در آموزشگاه. 43
چکیده
فرم در حال بارگذاری ...