زشی هر روز بیشتر تثبیت میشود. بسیاری ازکشورهای پیشرفته از امکانات اینترنت بهرهمند هستند و در تمامی موارد آموزشی استفاده می کنند و یک مهارت اصلی برای دانش آموزان به حساب میآید.
لذا طرح پژوهشی حاضر در صدد یافتن پاسخ به سؤال اساسی زیر است :
آیا میزان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات بر میزان سازگاری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه و راهنمایی تأثیر دارد؟
ضرورت و اهمیت تحقیق :
دانش آموزان باید بیاموزند که به جای انباشت حقایق علمی در ذهن، چگونه بیندیشند، تصمیم بگیرند، درباره امور و دروس بدرستی قضاوت کنند، خود، تحقیق و پژوهش کنند و به حقایق برسند و معلمان نیز به این امور باور برسند که موقعیت پژوهشی را برای دانش آموزان فراهم کنند. معلمان باید بدانند که موقعیت پژوهش و تفکر و خلاقیت با دستور دادن، موعظه کردن، القا و ترغیب به تقلید و اطاعت از دیگران به وجود آورد.
زیرا محدود کردن فرآیند آموزش انتقال و حفظ حقایق علمی، سنتی عمل کردن در امر آموزش و کلاس های درس رشد طبیعی اندیشه و خلاقیت دانش آموزان را محدود خواهد کرد. متخصصان تعلیم و تربیت افرادی چون «انیس» «لیپمن» و «پاول» با توجه به تحولات چالشها، و رویکردهای جدید علمی بر این باورند که تربیت انسان متفکر،کاوشگر، خلاق و نقاد باید نخستین هدف تعلیم و تربیت باشد.(بلوچ،1387، صص 25 و 26)
هر چند که هدف اصلی ما از این تحقیق و بررسی مطالعه واقعیت است و اما چنین نیست که صرفاً به مطالعه آن بسنده کنیم و به اصلاح آن علاقه مند نباشیم. تحقیقات اگر دارای بهره ذهنی باشند و فقط تأکید بر این عمل داشته باشند (صرفاً مطالعه واقعیت) باید آنها را بیارزش قلمداد کرد. اگر مسائل تئوریک و عملی را به دقت از هم تفکیک کنیم برای نادیده گرفتن دومی(عملی) نیست بلکه برعکس به منظور داشتن موقعیت برای حل آنست.
امروزه وجود تحولات عظیم که به وجود آورندهی دانش ها و نیازهای جدیداند، ضرورت وجود دسترسی به فناوریهای اطلاعات را اثبات می کند.
مسئولان مقاطع باید از توان ترکیب مهارتهای فنی و انسانی و ادراکی برای اثر بخشی در سازمان بهرهمند باشند و بدیهی است که به دست آوردن مهارت مزبور بدون دسترسی به اطلاعات در این زمینهها ناممکن است.
سازمانها به طور اعم و سازمانهای کوچک بطور اخصّ برای زنده ماندن و ادامهی حیات خود باید خود را به روز کنند و فناوریهای اطلاعات به عنوان یک سیستم گسترده برای ادامهی حیات و بهبود کیفیت یاری دهنده آنهاست. و یا به تعبیری دیگر به جرأت میتوان گفت فناوریهای اطلاعات نبض و شریان حیاتی هر سازمان اعم از کوچک یا بزرگ محسوب میشود. با وجود پیدایش علوم مختلف و نظریات گوناگون برای کمک به اداره کردن سازمانها، مؤسسات و . و لزوم آگاهی از آنها داشتن اطلاع در این زمینهها ضروری به نظر میر
سایت های دیگر :
فرم در حال بارگذاری ...