وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه تأثیر استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات بر میزان سازگاری پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

 
تاریخ: 04-03-99
نویسنده: مدیر سایت

زشی هر روز بیشتر تثبیت می­شود. بسیاری ازکشورهای پیشرفته از امکانات اینترنت بهره­مند هستند و در تمامی موارد آموزشی استفاده می­ کنند و یک مهارت اصلی برای دانش آموزان به حساب می­آید.
لذا طرح پژوهشی حاضر در صدد یافتن پاسخ به سؤال اساسی زیر است :
آیا میزان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات بر میزان سازگاری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه و راهنمایی تأثیر دارد؟

ضرورت و اهمیت تحقیق :
دانش آموزان باید بیاموزند که به جای انباشت حقایق علمی در ذهن، چگونه بیندیشند، تصمیم بگیرند، درباره امور و دروس بدرستی قضاوت کنند، خود، تحقیق و پژوهش کنند و به حقایق برسند و معلمان نیز به این امور باور برسند که موقعیت پژوهشی را برای دانش آموزان فراهم کنند. معلمان باید بدانند که موقعیت پژوهش و تفکر و خلاقیت با دستور دادن، موعظه کردن، القا و ترغیب به تقلید و اطاعت از دیگران به وجود آورد.
زیرا محدود کردن فرآیند آموزش انتقال و حفظ حقایق علمی، سنتی عمل کردن در امر آموزش و       کلاس ­های درس رشد طبیعی اندیشه و خلاقیت دانش­ آموزان را محدود خواهد کرد. متخصصان تعلیم و تربیت افرادی چون «انیس» «لیپمن» و «پاول» با توجه به تحولات چالش­ها، و رویکردهای جدید علمی بر این باورند که تربیت انسان متفکر،کاوشگر، خلاق و نقاد باید نخستین هدف تعلیم و تربیت باشد.(بلوچ،1387، صص 25 و 26)
هر چند که هدف اصلی ما از این تحقیق و بررسی مطالعه­ واقعیت است و اما چنین نیست که صرفاً به مطالعه­ آن بسنده کنیم و به اصلاح آن علاقه مند نباشیم. تحقیقات اگر دارای بهره ذهنی باشند و فقط تأکید بر این عمل داشته باشند (صرفاً مطالعه واقعیت) باید آنها را بی­ارزش قلمداد کرد. اگر مسائل تئوریک و عملی را به دقت از هم تفکیک کنیم برای نادیده گرفتن دومی(عملی) نیست بلکه برعکس به منظور داشتن موقعیت برای حل آنست.
امروزه وجود تحولات عظیم که به وجود آورنده­ی دانش ها و نیازهای جدیداند، ضرورت وجود دسترسی به فناوری­های اطلاعات را اثبات می­ کند.
مسئولان مقاطع باید از توان ترکیب مهارتهای فنی و انسانی و ادراکی برای اثر بخشی در سازمان بهره­مند باشند و بدیهی است که به دست آوردن مهارت مزبور بدون دسترسی به اطلاعات در این زمینه­ها ناممکن است.
سازمان­ها به طور اعم و سازمان­های کوچک بطور اخصّ برای زنده ماندن و ادامه­ی حیات خود باید خود را به روز کنند و فناوری­های اطلاعات به عنوان یک سیستم گسترده برای ادامه­ی حیات و بهبود کیفیت یاری دهنده آنهاست. و یا به تعبیری دیگر به جرأت می­توان گفت فناوری­های اطلاعات نبض و شریان حیاتی هر سازمان اعم از کوچک یا بزرگ محسوب می­شود. با وجود پیدایش علوم مختلف و نظریات گوناگون برای کمک به اداره کردن سازمان­ها، مؤسسات و . و لزوم آگاهی از آنها داشتن اطلاع در این زمینه­ها ضروری به نظر می­ر

ادامه مطلب

سایت های دیگر :


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه بررسی و مقایسه میزان اثر بخشی دوره های آموزشی ICDL بر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی دبیرانپایان نامه تاثیر آموزش پیش دبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی – حرکتی و سازگاری اجتماعی »
 
مداحی های محرم