فرضیههای تحقیق
-فرضیه اصلی تحقیق
دانشآموزانی که به روش یادگیری مشارکتی آموزش داده میشدند نسبت به دانشآموزانی که به روش معمول آموزش میبینند پیشرفت تحصیلی بیشتری دارند.
دانشآموزانی که به روش یادگیری مشارکتی آموزش داده میشوند نسبت به دانشآموزانی که به روش معمول آموزش میبینند مهارتهای اجتماعی بیشتری دارند.
-فرضیههای فرعی
- روش یادگیری مشارکتی بر مهارتهای اجتماعی مناسب دانشآموزان موثر میباشد.
- روش یادگیری مشارکتی بر رفتارهای غیراجتماعی دانشآموزان موثر میباشد.
- روش یادگیری مشارکتی بر پرخاشگری و رفتارهای تکانشی دانشآموزان موثر میباشد.
- روش یادگیری مشارکتی بر برتری طلبی، اطمینان زیاد به خود داشتن دانشآموزان موثر میباشد.
- روش یادگیری مشارکتی بر رابطه با همسالان دانشآموزان موثر میباشد.
تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق
برخی واژهها و اصطلاحاتی که در حیطه عنوان این پژوهش قرار دارند نیازمند به تعریف میباشند، چرا که برخی از واژهها تعاریف متعدد و تعابیر مختلفی را به خود اختصاص داده اند. بنابراین سعی میشود تعاریفی که توسط صاحبنظران ارائه شده است و مورد تأیید اکثر مربیان و متخصصان میباشد در این حوزه لحاظ گردد.
تعاریف مفهومی
-تدریس مشارکتی جیگ ساو:
در این الگو دانشآموزان در بخشی از موضوعات درسی که موظف به یادگیری آن هستند، مهارت کامل به دست میآورند و سپس آموختههای خود را به سایر اعضای گروه خود میآموزند. (هارتمن[6]، 2008، به نقل از قلتاش، 1383).
-پیشرفت تحصیلی:
پیشرفت تحصیلی، معلومات یا مهارتهای اکتسابی، عمومی یا خصوصی در موضوعات مختلف درس است که معمولا به وسیلهی آزمایشها و نشانهها یا هر دو، که معلمان برای دانشآموزان وضع میکنند، اندازه گیری میشود (شعاری نژاد، 1364).
-مهارتهای اجتماعی:
سایت های دیگر :
فرم در حال بارگذاری ...