وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه تحولات نظام آزادی//آغاز آزادی مشروط

 
تاریخ: 26-07-98
نویسنده: مدیر سایت

پایان نامه تحولات نظام آزادی//آغاز آزادی مشروط
شرایط شکلی مرتبط با مرتکب جرم
جهت فراهم شدن آزادی مشروطی باید محکوم  خود اقدام به درخواست نموده و شرایطی را که قانون برای آزادی مشروط در نظر گرفته است را به طور کامل رعایت نماید

1- درخواست مرتکب
پیشنهاد آزادی مشروط توسط دادستان یا قاضی اجرای احکام صورت می‌گیرد. پس به درخواست محکوم یا وکیل وی ترتیب اثر داده نمی‌شود[1].

2- ترتیبات قانونی
همانطور که اشاره شد شخص بعد از رعایت موارد و شرایط آزادی مشروط که شامل حسن اخلاق،  تلاش برای عدم تکرار جرم و جبران ضرر و زیان مدعی خصوصی  است دادستان یا قاضی اجرای احکام می تواند اقدام به درخواست آزادی مشروط نماید اما نکته قابل توجه این است که شخص محکوم نباید قبلا از آزادی مشروط استفاده کرده باشد و همچنین باید محکوم به حبس بیش از ده سال، نصف و در سایر موارد یک سوم مدت مجازات خود را گذرانده باشد.

 

2-2- مبحث دوم: آغاز، استمرار و اتمام آزادی مشروط
 

sabzfile.com

آغاز آزادی مشروط، استمرار و اتمام آن منوط به رعایت شرایطی می باشد بعد از بررسی دادگاه صالحه، حکم آزادی مشروط صادر می گردد در مدت آزادی مشروط، شرایطی برای مجرم در نظر گرفته می شود که لازم الرعایه است و مواردی سبب لغو آزادی مشروط می گردد که در ذیل به بررسی این شرایط می پردازیم.


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه تحلیل صلاحیت حرفه­ای معلمان دبیرستان­های شهر کرمان در بخش دولتی و غیر دولتیپایان نامه درباره ازدواج سفید/:مفهوم ازدواج سفید »