دد. در واقع توجه به تمام عوامل موثر بر شادی، توجه به تمامی ارزشها، خوبیها و شایستگیها است. کسانی که چنین عواملی را بشناسند، خواهند توانست شادتر زندگی نمایند. دانشجویان دانشگاه نیز، که از مهمترین اقشار جامعه محسوب میشوند، درصورت برخورداری از شادی، حقیقی در ذات و شخصیت خود، احتمال موفقیت خود را در تمامی شئون تحصیلی و معنوی در زمان دانشجویی وحتی پس از طی دوران تحصیلی دانشگاهی و در زمان اشتغال به کار افزایش خواهند داد.اهمیت انجام این تحقیق در ان است که به واسطه ان رابطه میان متغیر های صفات شخصیتی و رویکرد های یادگیری با سلامت روانی و شادکامی دانشجویان مشخص گشته و متناسب با یافته ها پیشنهاد های لازم به متولیان امر اموزش عالی ارائه خواهد شد .همچنین این تحقیق می تواند پیشینه ای برای محققان اینده در زمینه عناوین تحقیقی مشابه باشد.
اهداف تحقیق
الف)اهداف کلی :
1- تعیین رابطه بین صفات شخصیت و رویکرد یادگیری با سلامت روانی و شادکامی دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات مازندران
ب)اهداف جزئی :
1-تعیین وضعیت سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات
2- تعیین وضعیت شادکامی دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات
3-تعیین رابطه متغیر های صفات شخصیت با سلامت روانی دانشجویان
4- تعیین رابطه متغیر های صفات شخصیت با شادکامی دانشجویان
5- تعیین رابطه رویکرد یادگیری با سلامت روانی دانشجویان
6- تعیین رابطه رویکرد یادگیری با شادکامی دانشجویان
7-تعیین سهم هر یک از متغیر های صفات شخصیتی در پیش بینی متغیرهای سلامت روانی و شاد کامی
فرضیه های تحقیق:
- میزان سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات بالاتر از حد متوسط است.
- میزان شادکامی دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات بالاتر از حد متوسط است.
- بین متغیرهای صفات شخصیت با سلامت روانی دانشجویان رابطه وجود دارد.
- بین متغیرهای صفات شخصیت با شادکامی دانشجویان رابطه وجود دارد.
5-بین رویکرد یادگیری با سلامت روانی دانشجویان رابطه وجود دارد.
6-بین رویکرد یادگیری با شادکامی دانشجویان رابطه وجود دارد.
7- هر یک از متغیر های صفات شخصیتی در پیش بینی متغیرهای سلامت روانی و شاد کامی سهم متفاوتی دارند.
تعاریف نظری و عملیاتی
الف)تعاریف نظری
صفات شخصیت : صفات شخصیت به آن دسته از گرایشهای رفتاری گفته می شود که افراد آدمی به صورت کنش و واکنش و شیوه های خاص در برخورد با دیگران از خود ابراز می دارند. بعضیها صفات معینی را در حد بالایی از خود نشان می دهند و بعضی دیگر در حدی بسیار پایین؛ اما اکثر افراد آدمی صفات شخصیت را در حد متوسط از خود بروز می دهند. در واقع بیان صفات از منحنی پخش فراوانی پیروی می کند.
رویکرد یادگیری :عبارتست از کسب واقعیت ها، مهارت ها و مفاهیم است که از طریق تشریح، نمایش دادن و تمرینات هدایت شده به وقوع میپیوندد(شکری و همکاران، 2007).
سلامت روان: عبارت است از سازش فرد با جهان اطرافش به حداکثر امکان به طوری که باعث شادی و برداشت مفید و موثر به طور کامل می شود (میلانی فر ، 1377).
سایت های دیگر :
فرم در حال بارگذاری ...