7-کارتیمی وجوامع یادگیرنده:تیم گروهی هست بادانش،مهارت وقابلیت ویژه که بااتکا به یکدیگروتعامل متقابل درجهت رسیدن به یک هدف مشخص تحت مدیریت واحد فعالیت وهمفکری می کنند.دریک تیم کاری همافزایی ایجادمیشودیعنی برآیند عملکرد جمعی افراد از مجموع عملکرد تکتک اعضابیشتراست(رابینز[13]،2006).
8- تقسیم دانش:انتقال وردو بدل شدن دانش اعضاسازمان بین یکدیگر تافرهنگ “تسهیم دانش قدرت است”جایگزین”دانش قدرت است”شود(سرمد،1390).
9-خلق دانش: زمانی که افرادبه روش های جدیدانجام کارهادست مییابند،دانش خلق میشود. مقدمه مدیریت دانش،خلق دانش وبه تبع آن یادگیری سازمانی است زیراباایجاددانش است که میتوان برآن مدیریت کرد(مک دانلد[14]،1386).
10- سفسطه دیجیتالی(آموزش الکترونیکی ):دانش و آموزش دیجیتالی فرآیندپیچیدهای است متشکل ازمؤسسات وآموزشگاههای تخصصی– فنی وهمینطورمؤسسات عمومی که درآنهاعملیات و راهبردهای مربوط به آموزش به صورت مستمروهدفمندانجام میگیرد(داونپورت[15]،2009).
فرهنگ سازمانی
عبارت است از الگوی مفروضات اساسی دربین اعضای یک سازمان که ازطریق آموزش و یادگیری به منظور مقابله با مسائل و مشکلات سازگاری خارجی و انسجام داخلی کشف شده، تعامل مییابد و به عنوان دانش صحیح و معتبر شناخته میشود،به اعضا جدید به عنوان راه صحیح ادراک و احساس در ارتباط با مشکلات یادشده آموخته میشود(دنیسون[16]، 2006).
رهبری تحولآفرین
رهبری تحولآفرین الگویی است ازایجادبصیرت وچشمانداز،اجماع درمورداهداف گروه، الگوسازی، فراهم ساختن حمایت فردی، فراهم کردن انگیزش هوشمندانه، انتظارعملکرد بالاو پاداش اقتضایی که رهبران تحولآفرین ازخودنشان میدهندکه به واسطه آن نقش الگورا برای پیروان ایفامیکنند(باس و ریگیو[17]،2006).
1-7- تعاریف عملیاتی
1-مدیریت دانش: نمرهای است که آزمودنیها ازپرسشنامه سالیاس(2001)کسب می کنند.
ابعادآن شامل:
- ایده هاومأموریت:نمرهای است که آزمودنیهاازگویههای شماره 3-2-1کسب می کنند.
- استراتژی درسازمانها:نمرهای است که آزمودنیهاازگویههای شماره7-6-5-4کسب می کنند.
- فرهنگ سازمانی: نمرهای است که آزمودنیهاازگویههای شماره12-11-10-9-8 کسب می کنند.
- سرمایه عقلانی:نمرهای است که آزمودنیهاازگویههایشماره16-15-14-13 کسب می کنند.
- سازمان یادگیرنده:نمرهای است که آزمودنیهاازگویههای شماره22-21-20-19-18-17کسب می کنند.
- رهبری ومدیریت:نمرهای است که آزمودنیهاازگویههایشماره28-27-26-25-24-23کسب می کنند.
- کارتیمی وجوامع یادگیرنده:نمرهای است که آزمودنیهاازگویههای شماره32-31-30-29 کسب می کنند.
- تقسیم دانش: نمرهای است که آزمودنیهاازگویههای شماره 35-34-33کسب می کنند.
- خلق دانش: نمرهای است که آزمودنیهاازگویههای شماره 38-37-36کسب می کند.
- سفسطه دیجیتالی: نمرهای است که آزمودنیها ازگویههای شماره42-41-40-39 کسب می کنند.
-
سایت های دیگر :
فرم در حال بارگذاری ...