- بین افراد نابینا و عادی از نظر هوش هیجانی و جرأت ورز ی تعامل جنسیت و معلولیت تفاوت وجود دارد.
فرضیه و سئوالات تحقیق :
- بین افراد نابینا وعادی از نظر هوش هیجانی و جرأت ورزی ارتباط وجود دارد .
- بین افراد نابینا وعادی از لحاظ عامل جنسیت ارتباط وجود دارد .
- بین افراد نابینا عادی از نظر عامل معلولیت بینایی ارتباط وجود دارد .
- بین افراد نابینا وعادی از نظر تعامل جنسیت و معلولیت ارتباط وجود دارد .
- بین مشارکت در فعالیتهای فرهنگی بین دانش آموزان نابینا وعادی ارتباط وجود دارد.
متغیرها :
متغیرها شامل :
1ـ هوش هیجانی 2ـ جرأت ورزی
3ـ دانش آموزان دختر 4ـ دانش آموزان پسر
5ـ دانش آموزان نابینا 6ـ دانش آموزان عادی
متغیر مستقل : دانش آموزان نابینا و عادی
متغیر وابسته : هوش هیجانی و جرأت ورزی
متغیر تعدیل کننده : شرایط خانوادگی ـ جنسیت ـ عامل معلولیت بینایی ـ موقعیتهای اجتماعی و فرهنگی دانش آموز ـ موقعیت شغلی و اقتصادی جامعه
تعاریف نظری و عملیاتی تحقیق
هوش هیجانی : هوش هیجانی عبارتند از تنظیم عواطف به گونه ای که رفتارمان را به سمت ارتباط موثر با دیگران و سازگاری با محیط و دستیابی به اهداف هدایت کند.
جرأت ورزی : یعنی توانایی در بیان افکار، احساسات و عقاید خود به شکل مستقیم، صادقانه و متناسب به نحوی که به حقوق خود و دیگران صدمه ای نرسانیم.
نابینا : فردی نابینای قانونی نامیده میشود که میدان دید وی نتواند فاصله زاویه ای بیشتر از 20 درجه را فراگیرد،این تعریف،که بیشتر با واحد اندازه گیری همراه است،در تشخیص پزشکی مطرح است.
از نظرآموزشی، افراد نابینا به کسانی اطلاق میشود که نقص بینایشان به اندازه ای شدید است که مجبورند خواندن را بوسیله بریل یا با بهره گرفتن از روش شنیداری یاد بگیرند
ملاحظات اخلاقی و محدودیتها :
سایت های دیگر :
فرم در حال بارگذاری ...