1-4-1-هدف کلی
هدف کلی پژوهش حاضر پیش بینی ابعاد مشکلات رفتاری دانش آموزان کم توان ذهنی بر اساس همدلی مادرانشان میباشد.
1-4-2-اهداف جزئی:
در پژوهش حاضر اهداف جزئی زیر بررسی خواهد شد:
- پیش بینی اضطراب دانش آموزان کم توان ذهنی بر اساس همدلی مادرانشان.
- پیش بینی رفتار ضداجتماعی دانش آموزان کم توان ذهنی بر اساس همدلی مادرانشان.
- پیش بینی درخودماندگی دانش آموزان کم توان ذهنی بر اساس همدلی مادرانشان.
- پیش بینی اختلال ارتباط اجتماعی دانش آموزان کم توان ذهنی براساس همدلی مادرانشان.
- تعیین سهم جنسیت در پیش بینی مشکلات رفتاری دانش آموزان کم توان ذهنی بر اساس همدلی مادران شان.
1-5- سوالهای پژوهش
- آیا بین ابعاد مشکلات رفتاری دانش آموزان کم توان ذهنی و همدلی مادرانشان رابطه وجود دارد؟
- آیا میزان اضطراب در دانش آموزان کم توان ذهنی بر اساس همدلی مادران آنها قابل پیش است؟
- آیا میزان رفتار ضداجتماعی در دانش آموزان کمتوانی ذهنی بر اساس همدلی مادران آنها قابل پیش بینی است؟
- آیا میزان درخودماندگی در دانش آموزان کمتوانی ذهنی بر اساس همدلی مادران آنها قابل پیش بینی است؟
- آیا میزان اختلال ارتباط اجتماعی در دانش آموزان کم توان ذهنی بر اساس همدلی مادران آنها قابل پیش بینی است؟
- آیا عامل جنسیت در پیش بینی مشکلات رفتاری دانش آموزان کم توان ذهنی بر اساس همدلی مادرانشان سهم دارد؟
1-6- تعریف مفهومی متغیّرها
در این قسمت ابتدا تعریف مفهومی مشکلات رفتاری، سپس تعریف کمتوانی ذهنی و در انتها تعریف همدلی بیان میگردد.
1-6-1- مشکلات رفتاری–عاطفی
تعاریف متعددی در مورد مشکلات و اختلالهای رفتاری ـ عاطفی وجود دارند که از جمله آنها تعریفی است که توسط سیف نراقی و نادری (1382) بیان شده و به شرح زیر است؛
مشکلات رفتاری ـ عاطفی شامل رفتارهای
سایت های دیگر :
فرم در حال بارگذاری ...