وبلاگ

توضیح وبلاگ من

" دانلود مقاله-پروژه و پایان نامه – فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها – 10 "

 
تاریخ: 22-09-01
نویسنده: مدیر سایت

 

۳-۲ نوع و روش پژوهش

 

پژوهش حاضراز نوع کاربردی است. روش مورد استفاده در این پژوهش، توصیفی- پیمایشی است. نظرسنجی از جامعه آماری از طریق پیمایش و با بهره گرفتن از ابزار پرسشنامه نظرسنجی صورت گرفته است. اطلاعات مربوط به شرکت‌های پیمانکار نیز از طریق مطالعه سندی(قراردادها، شرح خدمات، و…) استخراج شده است.

 

۳-۳ مراحل انجام پژوهش

 

گام های اجرای پژوهش حاضر به شرح زیر است:

 

    1. تجزیه و تحلیل مدل های مختلف برون سپاری از منظر استفاده و کاربرد آن ها در کتابخانه ها

 

    1. استخراج شاخص ها و مؤلفه های برون سپاری متناسب با سطح خدمات ارائه شده در سازمان کتابخانه‌ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی

 

      1. انتخاب مؤلفه ها و پیشنهاد آن ها برای ارزیابی برون سپاری با توجه به مدل مفهومی اولیه

 

    1. طراحی پرسشنامه اولیه

 

    1. شناسایی جامعه و نمونه آماری

 

    1. سنجش اعتبار و پایایی پرسشنامه از طریق اخذ نظرات متخصصان و محاسبه آلفای کرونباخ

 

    1. ویرایش و تدوین نهایی پرسشنامه ارزیابی برون سپاری در سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و واحد های ذینفع و توزیع پرسش نامه

 

    1. اخذ نظرات

 

  1. تجزیه و تحلیل و تدوین پایان نامه

 

۳-۴ جامعه آماری پژوهش

 

جامعه آماری به کل افرادی گفته می شود که از جهات خاص مربوط به نقطه نظرهای تحقیق دارای صفات مشترک بوده و مشمول نتایج پژوهش مورد نظر باشند (فرهنگی، صفرزاده، ۱۳۸۵). جامعه آماری این پژوهش را ۹۰ نفر ‌از کلیه مدیران(ارشد، میانی و صفی) و کارکنان شاغل در معاونت ها و ادارات که به نوعی با فعالیت های برون سپاری درگیر بوده اند، تشکیل می‌دهد.

 

۳-۵ نمونه و روش نمونه گیری پژوهش

 

پژوهش حاضر ۹۰ نفر از کارکنان و مدیران اداره های سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی است. و به علت محدود بودن تعداد افراد، از هیج روشی برای نمونه گیری استفاده نشده است و به شیوه سرشماری انجام شده است.

 

۳-۶ ابزار جمع‌ آوری داده ها

 

در این پژوهش برای اندازه گیری متغیر های مستقل و وابسته از پرسشنامه[۸۳] محقق ساخته استفاده گردیده است. در این پژوهش به منظور تعیین استراژی مناسب جهت برون سپاری، پرسشنامه ای تنظیم و پس از کنترل کافی زیر نظر اساتید راهنما و مشاور مورد استفاده قرار گرفت. برای پاسخ گویی به هریک از پرسش ها در مقیاس فاصله ای از طیف لیکرت استفاده شده است. بدین معنی که برای هر پرسش، پنج گزینه از بسیار کم تا بسیار زیاد در نظر گرفته شده است. ‌بنابرین‏ پاسخ های مختلف پاسخگویان به هر یک از پرسش ها در یکی از پنج گزینه فوق قرار می‌گیرد.

 

۳-۷ روایی و پایایی ابزار پژوهش

 

۳-۷-۱ روایی[۸۴]

 

به منظور بررسی صحت، مناسب و خوب بودن پرسشنامه روایی و پایایی پرسش نامه مورد آزمون قرار خواهد گرفت. مقصود از روایی آن است که آیا ابزار اندازه گیری می‌تواند خصیصه و ویژگی که برای آن طراحی شده است را اندازه گیری کند یا خیر؟ موضوع روایی از آن جهت اهمیت دارد که اندازه گیری های نامناسب و ناکافی می‌تواند پژوهش علمی را بی ارزش و ناروا سازد.

 

روایی پرسش نامه در این پژوهش با بهره گرفتن از روایی محتوایی و ظاهری تعیین شده است. در این پژوهش از آنجایی که معیارهای مورد استفاده در پرسش نامه از مبانی نظری و تحقیقات گذشته استخراج گردیده است و اساتید راهنما و مشاور، پرسش های پرسشنامه را از نظر کمیت و کیفیت تأیید کرده‌اند، دارای روایی محتوا است . از طرف دیگر دارای روایی ظاهری است زیرا اساتید راهنما و مشاور، بر توانمندی سنجش ابزار اندازه گیری از جهت ظاهری مانند روشن و بدون ابهام بودن پرسش ها صحه گذاشتند.

 

۳-۷-۲ پایایی[۸۵] پرسشنامه

 

مقصود آن است که اگر ابزار اندازه گیری را در یک فاصله زمانی کوتاه چندین بار و به گروه واحدی از افراد بدهیم نتایج حاصل نزدیک به هم باشد. برای اندازه گیری پایایی از شاخصی به نام «ضریب پایایی» استفاده می‌کنیم و اندازه آن معمولاً بین صفر و یک تغییر می‌کند. ضریب پایایی صفر معرف عدم پایایی و ضریب پایایی یک، معرف پایایی کامل است (فرهنگی، ۱۳۸۵).

 

در این پژوهش به منظور سنجش پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ استفاده شده است. روش آلفای کرونباخ یکی از روش های محاسبه پایایی است این روش برای محاسبه هماهنگی درونی ابزار اندازه گیری از جمله پرسش نامه یا آزمون هایی که خصیصه های مختلفی را اندازه گیری می‌کند، به کار می رود. برای محاسبه آلفای کرونباخ ابتدا باید واریانس نمره های هر زیرمجموعه پرسش های پرسشنامه (زیرآزمون)، واریانس کل را محاسبه کرد سپس با بهره گرفتن از فرمول آن مقدار ضریب آلفا را محاسبه نمود. در این پژوهش ضریب اعتماد پرسشنامه ۸۲۵/۰ درصد برآورد گردید ‌بنابرین‏ می توان گفت که پرسشنامه از ضریب اعتبار بالایی برخوردار می‌باشد.

 

۳-۸ روش و ابزار تجزیه و تحلیل داده ها

 

تجزیه و تحلیل داده ها فرایندی چند مرحله ای است که طی آن داده هایی که از طریق به کارگیری ابزارهای جمع‌ آوری در نمونه (جامعه) آماری فراهم آمده اند، خلاصه، کدبندی، دسته بندی و … در نهایت پردازش می‌شوند تا زمینه برقراری انواع تحلیل ها و ارتباط ها بین این داده ها برای تجزیه و تحلیل داده های این پردازش فراهم آید (خاکی، ۱۳۷۹).

 

پردازش و تحلیل داده های این پژوهش با بهره گرفتن از نرم افزار آماری SPSS صورت پذیرفته است. تجزیه و تحلیل آماری این پژوهش از آماره های توصیفی و استنباطی استفاده شده است که با توجه به اهمیت موضوع، محقق سعی ‌کرده‌است تا به جمع‌ آوری اطلاعات صحیح اقدام و آن ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد. در این پژوهش به منظور شرح و توصیف یافته ها از آمار توصیفی و با توجه به اهداف پژوهش برای آزمون فرضیه‌ها از آمار استنباطی (t تک نمونه) استفاده شده است.

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

 

۴-۱ مقدمه

 

تجزیه و تحلیل داده ها جهت بررسی پرسش ها و آزمون فرضیه‌ها برای هر نوع پژوهشی از اهمیت خاصی برخوردار است. بدین منظور، داده های خام با بهره گرفتن از فنون و آزمون های آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و پس از پردازش به شکل اطلاعات در اختیار استفاده کنندگان قرار می‌گیرد.


فرم در حال بارگذاری ...

« " دانلود پایان نامه های آماده – ۲-۱۱- ویژگی‌های کودکان نارساخوان – 8 "" خرید متن کامل پایان نامه ارشد – ۱-۵-۲- تعریف مفهومی رفتار شهروندی سازمانی – 4 " »