د و کارایی معلمان داشته و باعث کاهش بازده آنها شود و چون آنها پرورش و تربیت انسانها را بر عهده دارند می تواند اثرات مخرب و جبران ناپذیری در پی داشته باشد.
با شناخت عوامل فشار زا و سهم آنها در بهبود فعالیتها و عملرد معلمان و اثر بخشی مدارس، می توان گاهی در جهت رفع یا کاهش ویا حد اعتدال فشار روانی برداشت و این مهم بدست نمی آید مگر با انجام تحقیقات فراوان در زمینه شناسایی عوامل مخل سلامت روانی و راه های پیشگیری و مبارزه با آن.
پژوهشگر به دلیل اشتغال به کار در مدارس مقطع ابتدایی و حساسیت شغلی معلمان در کارکنان آموزشی که در تماس مستقیم با دانش آموزان می باشند به اهمیت این مسئله پی برده است که در صورت وجود استرس در بین معلمان آموزشی بستری فراهم می آید که این استرس و عوامل و عواقب ناشی از آن به دانش آموزان انتقال یابد و آنان در اثرات مخرب ناشی از وجود این اختلال متضرر شوند به همین دلیل به مطالعه و پژوهش در زمینه شناسایی عوامل استرس زای شغلی و رابطه آن با عملکرد معلمان پرداخته است
«فرضیه های تحقیق»:
- بین استرس شغلی و میزان حضور معلمان در مدرسه رابطه وجود دارد.
- بین استرس شغلی و امنیت محیط کار معلمان رابطه وجود دارد.
- بین فشار( استرس) شغلی و کمیت کار معلمان همبستگی وجود دارد.
- بین استرس شغلی وکیفیت کار معلمان همبستگی معکوس وجود دارد.
- بین فشا رشغلی و بهداشت روانی معلمان ارتباط معنی دار وجود دارد.
«سئوالات فرضیه»:
- تا چه میزان به استرس شغلی و میزان حضور معلمان در مدرسه رابطه وجود دارد؟
- آیا بین استرس شغلی و امنیت محیط کار معلمان رابطه وجود دارد؟
- تا چه حد بین فشار شغلی و کمیت کار معلمان رابطه( همبستگی) وجود دارد؟
- آیا بین استرس شغلی و کیفیت کار معلمان همبستگی معکوس وجود دارد؟
- تا چه حد بین فشار شغلی و بهداشت روانی معلمان ارتباط معنی دار وجود دارد؟
اهداف کلی:
بررسی تاثیر استرس شغلی بر عملکرد معلمان مقطع ابتدایی
«اهداف تحقیق»:
- هدف اصلی شناسایی رابطه بین فشا
-
سایت های دیگر :
فرم در حال بارگذاری ...