وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود پایان نامه:دانشکده معماری

 
تاریخ: 26-07-98
نویسنده: مدیر سایت

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

فهرست مطالب
عنوان                                        صفحه
چکیده 1
مقدمه. 2
فصل اول : کلیات وتعاریف
1-1- آموزش عالی.. 4
1-1-1- دانشگاه 4
1-1-2- دانشکده 4
1-2-  رمز پردازی (سمبولیسم) 4
1-2-1-  عرفان. 4
1-3- هنر. 4
1-3-1- هنر های تجسمی.. 5
1-3-2- هنر های تجسمی.. 5
1-4- تعریف معماری.. 5
1-4-1- بس‌گونه‌گی معماری.. 5
1-5- معماری و هنر. 6
1-6- معماری و مهندسی.. 8
1-6-1- کارایی.. 9
1-7- انواع معماری.. 9
1-7-1- معماری مردمی.. 9
1-7-2- معماری بومی.. 10
1-7-3-  معماری روحانی (مذهبی) 10
1-7-4- معماری یادمانی (مونومنتال) 10
1-7-5-  معماری مفید فایده (کارکردی) 11
فصل دوم : بررسی نمونه ها ی مشابه
2-1- نمونه های خارجی.. 13
2-1-1- مدرسه پاوهاوس… 15
2-1-2- مدرسه هنر و معماری دانشگاه ییل.. 15
2-1-3- دانشگاه هاروارد. 17
2-1-4- دانشگاه آکسفورد. 20
2-2- نمونه داخلی.. 23
2-2-1- دانشگاه تهران. 23
2-2-2- هنرستان هنرهای زیبای اصفهان. 26
فصل سوم : مبانی نظری طرح
3-1- تاریخچه و تحول آموزش عالی ایران از آغاز تا وقوع انقلاب اسلامی.. 29
3-1-1- تاریخچه ی آموزش عالی در ایران. 29
3-1-2- پیش از اسلام. 30
3-1-3- دوران اسلامی.. 30
3-1-4- دوره معاصر. 31
3-2- اولین دانشگاه جامع ایران. 32
3-4-  نظام آموزش عالی نوین در ایران. 35
3-4-2- ایجاد مدارس دیگر. 37
3-4-3- مدیریت مراکز آموزش عالی از دارالفنون تا تأسیس دانشگاه تهران. 37
3-5- تحول دانشگاه ها از تأسیس دانشگاه تهران تا پیروزی انقلاب اسلامی.. 38
3-5-1- نحوه ی تأسیس دانشگاه تهران. 38
3-5-2- تأسیس دانشگاه های شهرستان ها 40
3-6- تاریخچه اولین دانشگاه جهان در ایران. 41
3-6-1- استادان‌ مدرسه‌ و بیمارستان‌ جندی‌ شاپور (عهد ساسانی‌) 45
3-6-2- استادان‌ جندی‌ شاپور در دوران‌ اسلامی‌ 45
3-7- مروری بر شیوه های آموزش هنر در ایران. 47
3-7-1- شیوه های سنتی آموزش هنر. 47
3-7-2- شیوه های نوین آموزش هنر. 48
3-7-3- سر چشمه های هنر. 48
3-7-4- ارکان و ویژگیهای هنر. 48
3-7-5- هنر شکل گرا ، هنر مفهوم گرا 49
3-8- فضای آموزشی در کشور. 50
3-9- روند پیدایش و تشکیل مسجد – مدرسه ها 50
فصل چهارم : بستر طرح ومطالعات سایت
4-1- استان ایلام. 54
4-1- 1- بررسی موقعیت شهرستان ایلام. 54
4-1-2-  وضعیت اقتصادی.. 54
4-1-3-  بررسی وضعیت اقلیمی استان ایلام. 55
4-2- بررسی های جغرافیایی.. 59
4-2-1- وضعیت جغرافیایی سیاسی استان ایلا.. 59
4-2-2- جغرافیای طبیعی استان ایلام. 60
4-3- پیشینه تاریخی (ایلام در گذر

sabzfile.com

زمان) 64
4-3-1- دوران قبل از اسلام. 64
4-3-2- دوران  قرون اسلامی.. 69
4-4- جغرافیای انسانی.. 71
4-4-1- جمعیت… 71
4-4-2- نژاد. 72
4-4-3- زبان. 72
4-4-4- دین ومذهب… 74
4-4-5- منابع اقتصادی.. 74
فصل پنجم : استانداردها وریز فضاها
5-1- برنامه فیزیکی.. 76
5-1-1- آمار جمعیت دانشجویی.. 76
5-1-2- حوزه بندی فعالیت های دانشکده 78
5-2- استانداردها 80
5-2-1- ساختمان کلاسهای نظری.. 81
5-2-2- ساختمان آتلیه ها 84
5-2-3 – نمایشگاه 84
5-2-4- – حوزه کمک آموزشی.. 84
5-2-3-1- شکل اساسی.. 85
5-2-4- سالن حضار. 86
5-3- پژواک (آکوستیک) 86
5-4- اصول کلی در طراحی آمفی تئاتر. 86
5-5- کارگاه ها 87
5-5-1- برخی ملاحظات در ساختمان ها ی کارگاهی.. 87
5-6- کتابخانه. 88
5-7- ضوابط و معیار های طراحی دانشکده معماری.. 89
5-7-1- عملکرد ها 89
5-7-2- آموزشی- تئوری.. 90
5-7-3- آموزشی- عملی.. 93
فصل ششم : سیر تکوین ایده وروند طرح
6-1- ایده قبل از فرم. 99
6-2- روند شکل گیری حجم. 99
فصل هفتم : آلبوم نقشه ها وتصاویر مربوط
منابع و ماخذ. 118
 

چکیده
بدیهی است که مسئله آموزش ،مسئله وسیع و پیچیده ای است که نقش تعیین کننده ای در سطح دانش و رشد و اعتلای فرهنگ هر جامعه دارد. کیفیت مطلوب آموزش وابسته به شیوه صحیح آموزش و داشتن فضا های آموزشی مناسب می باشد . داشتن فضاهای آموزشی مطلوب و نحوه خلق فضایی متناسب و پاسخگوی نیازها ، احتیاج به شناسایی اجزا و موقعیت کاربردی آنها ، سبکهای معماری ، بررسی فضا ها و اجسام مورد نیاز آنها ، روابط صحیح فضاها و ترکیب هوشمندانه آنها و تعیین طرح نهایی بوده و یک بررسی و تجزیه و تحلیل دقیق و همه جانبه ای را می طلبد .
نقش آموزش در توسعه جامعه بسیار مهم است و مقوله ای است که نه تنها ریشه در فرهنگ چند هزار ساله ایران دارد ، بلکه توصیه های فراوانی به آن در دین مبین اسلام  شده است .
در بین شهرهای ایران ،اصفهان شهری است که در آن علم و هنر با هم آمیخته و آنرا نمایانگر کمال و شکوفایی و نبوغ معماری و شهرسازی ایران نموده است که در بین این آثار معماری مدارس و


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه ارزشیابی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام از دیدگاه جامعه‌ی علمی کشور: یک مطالعه زمینه‌ایپایان نامه ارشد : لایه های سیاه گرانش گوس- بونه در حضور دو کلاس الکترودینامیک غیرخطی »