وبلاگ

توضیح وبلاگ من

مقایسه کارایی کانال های مستقیم و غیرمستقیم در بازاریابی بیمه با استفاده از تکنیک DEA- قسمت ۳

 
تاریخ: 17-12-99
نویسنده: مدیر سایت

پرداخت منافعJeng et al, 2007خدمات تجاریبازده داراییهزینه سهام

تصویر درباره بازار سهام (بورس اوراق بهادار)

داراییهزینههای سرمایه ­گذاری و صدور

با توجه به جدول (۱-۱) و معرفی ورودیها و خروجی های استفاده شده در تحقیقات متعددی که توسط سایر محققین صورت گرفته است. متغیرهای تحقیق به شرح ذیل معرفی میگردند:

۱-۶ شناسایی متغیرهای تحقیق

متغیرهای تحقیق
کانال بازاریابی مستقیم (نمایندگان فروش)
شاخصهای ورودی: تعداد نمایندگان مستقل فروش، تعداد شعب، هزینه های اداری و تجاری
شاخص های خروجی: درآمد حق بیمه
کانال بازاریابی غیرمستقیم (بانک بیمه)
شاخصهای ورودی: حق نمایندگی و کارمزدهای بیمه، تعداد شعب، تعداد متخصصان مالی
شاخصهای خروجی: درآمد حق بیمه
تعریف متغیرهای تحقیق
متغیر وابسته
کارایی: نسبت خروجی به ورودی، کارایی را میتوان بهعنوان نسبت تغییر، چنین توصیف کرد: آنچه تولید شده است یا ارزش آنچه تولید شده است در هر واحد از منبع مصرفی یا ارزش منابع مصرفی در فرایند تولید.
متغیرهای مستقل
بازاریابی مستقیم: اشاره به جابهجایی کالاها و خدمات از تولیدکنندگان به مشتریان با حضور واسطه یا دلالان دارد. این شیوه به بازاریابان اجازه میدهد تا پاسخ مستقیمتری از مشتریان بهدست آورند و به مشتریان امکان میدهد تا از میان مجموعه وسیعتری از محصولات، انتخاب خود را صورت دهند.
نماینده مستقل فروشطبق مقررات مصوب شورای عالی بیمه، شخصی حقیقی یا حقوقی است که مجاز به عرضه خدمات بیمهای در داخل کشور به نمایندگی از سوی شرکت بیمه طرف قرداد خواهد بود.
شعب (شبکه فروش بیمه ای) : مجموعه عوامل حقیقی یا حقوقی مشتمل بر شعب و نمایندگی شرکتهای بیمه و کارگزاران بیمه که مجاز به عرضع خدمات بیمهای میباشند.
هزینه های اداری و تجاری: حقوق کارکنان و انواع هزینههایی که در عملیات روزانه وجود دارند (مانند: هزینه های پرسنلی، اداری و عمومی)
درآمد حق بیمهبه مجموع دو نوع حق بیمه مستقیم و غیرمستقیم گفته میشود که عبارتند از:
حق بیمه مستقیم: حق بیمه های مربوط به نامههای صادره که مستقیماً توسط شرکت بیمه یا شعب مربوطه دریافت شده است.
حق بیمه غیرمستقیم: حق بیمه تولید شده مربوط به بیمه نامههایی است که توسط نمایندگان شرکت بیمه و کارگزاران بیمه عرضه شده است.
و به طور کلی گفته میشود درآمدی که از تجارت و بازاریابی بیمه بدست می آید.
بازاریابی غیرمستقیم:
بانک بیمه: روشی برای توزیع محصولات بیمه از طریق بانکها میباشد که بهعنوان کانال بازاریابی غیرمستقیم در نظر گرفته میشود.
حق نمایندگی و کارمزدهای بیمه: درصدی از حق بیمه که بابت فروش بیمه از طرف شرکت بیمه به نماینده یا کارگزار بیمه پرداخت میشود.
شعبه: واحد سازمانی وابسته و تابع شرکت بیمه است که به عرضه خدمات بیمه ای میپردازد.
متخصصان مالی: تعدا افرادی که بر امور مالی شرکتهای بیمه نظارت و کنترل دارند.
درآمد حق بیمهبه مجموع دو نوع حق بیمه مستقیم و غیرمستقیم گفته میشود که عبارتند از:
حق بیمه مستقیم: حق بیمه های مربوط به نامههای صادره که مستقیماً توسط شرکت بیمه یا شعب مربوطه دریافت شده است.
حق بیمه غیرمستقیم: حق بیمه تولید شده مربوط به بیمه نامههایی است که توسط نمایندگان شرکت بیمه و کارگزاران بیمه عرضه شده است.
و به طور کلی گفته میشود درآمدی که از تجارت و بازاریابی بیمه بدست می آید.

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت tinoz.ir مراجعه کنید.

۱-۷ سوالات تحقیق

 

۱-۷-۱ سوال اصلی تحقیق


فرم در حال بارگذاری ...

« بررسی فقهی و حقوقی احکام فرد متعدی به حریم خصوصی اشخاص حقیقی- قسمت ۲۱سمبولیسم در اشعار نیمایوشیج- قسمت ۳ »
 
مداحی های محرم