وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه بررسی و مقایسه عوامل موثر بر کمرویی دانش آموزان

 
تاریخ: 04-03-99
نویسنده: مدیر سایت

کمرویی در دانش‌آموزان و ارائه کردن راهکارهایی برای حل چنین مشکلات رفتاری آنها موثر می‌باشد . ما با اینجام چنین تحقیقاتی و بدست آوردن اطلاعات در چنین زمینه هایی می‌توانیم اطلاعات بدست آمده را در اختیار معلمان و محیط های آموزشی قرار داده تا آنها بتوانند بیشتر با نحوه برخورد با دانش‌آموزان آشنا گردیده و بهتر در جهت حل مشکلات دانش‌آموزان رسیدگی کرده . وقتی که مشکل رفتاری دانش‌آموزان شناسایی و حل گردد آنها می‌توانند بسیاری از صفات خوب و برجسته خود را که قبلاً قادر به نشان دادن آنها نبودند ظاهر سازند و از جمله معایبی که با انجام ندادن چنین تحقیقات و ارائه ندادن راهکارها در این زمینه اینست که مسلماً مشکلات رفتاری و انزوا و گوشه گیری روز به روز در دانش‌آموزان زیادتر گردد و نه تنها در شخصیت فردی و اجتماعی فرد تأثیر می‌گذارد بلکه دانش‌آموزان نمی توانند در زمینه های تحصیلی موفقیتی بدست آورند و در جامعه نیز بحرانها ی زیادی بوجود می‌اید پس باید به این مشکلات بیشتر توجه شود و به چنین افرادی که کمرویی آنها شدید می باشد بهای بیشتری داده شود . ( همان منبع ، ص 153 ) .
اهداف تحقیق :
1- هدف کلی : بررسی و مقایسه عوامل موثر بر کمرویی دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی و ارائه راهکارهای موثر در این زمینه در شهر سرپل ذهاب در سال تحصیلی 90-1389
اهداف جزئی :
1- بررسی عوامل موثر بر کمرویی دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی شهر سرپل ذهاب
2- بررسی عوامل موثر بر کمرویی دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی شهر سرپل ذهاب
3- مقایسه عوامل موثر بر کمرویی دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی شهر سرپل ذهاب
4- ارائه راهکارهای موثر جهت کاهش کمرویی دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی شهر سرپل ذهاب
5- مقایسه میزان کمرویی دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی شهر سرپل ذهاب
در جمع و اجتماع نیست. جامعه ما نیاز به حضور فعال و استفاده از استعدادها و توانمندیهای زنان و دختران در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، و فرهنگی دارد. و در چنین جامعه ایی کمرویی جایی نخواهد داشت. حال آنکه حجب و حیا جایگاه و منزلت ویژه و ارزشمندی داشته و آحاد جامعه برای آن ارزش فراوانی قایل بوده و هست. باید توجه داشت که کمرویی یک پدیده پیچیده ی روانی- اجتماعی بوده و علت آن عمدتاً به روابط بین فردی و نحوه ی تربیت تربیت پذیر بر می گردد.
بنابراین با توجه به مطالب بالا و با توجه به اینکه به چنین افرادی کمک شود و چاره ای برای مبارزه با کمرویی این افراد اندیشید تا این افراد مثل دیگران به زندگی عادی خود بر می گردند و از این درد و رنج نجات پیدا کنند. (همان منبع ص 50 و 49 و 48)
سؤالات تحقیق :
1- آیا محل زندگی (فقیر نشین و غنی نشین) می تواند عاملی برای پدید آمدن کمرویی افراد باشد؟
2- آیا نقص جسمانی (لکنت زبان) عامل مهمی در کمرویی می باشد؟
3- آیا معاشرت کردن با خویشاوندان در کاهش کمرویی موثر است؟
4- آیا میزان آزادی و اختیار فرد با کمرویی افرا ارتباط دارد؟
5- آیا اقتصاد خانواده در زمینه کمرویی موثر است و تأثیری بر کمرویی دارد؟
6- آیا محبت بیش از حد والدین به فرزندان در مسئله کمرویی موثر است؟
7- آیا میزان جمعیت خانواده در کاهش یا افزایش کمرویی موثر است؟
8- میزان کمرویی در دختران بیشتر است یا پسران؟
فرضیات تحقیق
1- بین محل زندگی و میزان کمرویی رابطه معنی دار وجود دارد.
2- بین نقص جسمانی و میزان کمرویی افراد رابطه معنی دار وجود دارد.
3- بین معاشرت کردن و کاهش کمرویی را

ادامه مطلب

سایت های دیگر :


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه بررسی و مقایسه تاثیر انواع مدیریت آموزشی بر پیشبرد اهداف مدارس دیدگاه مدیرانپایان نامه بررسی و مقایسه فاکتورهای مؤثر بر استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط دانشجویان »
 
مداحی های محرم