وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه بررسی و مقایسه میزان اثر بخشی دوره های آموزشی ICDL بر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی دبیران

 
تاریخ: 27-06-98
نویسنده: مدیر سایت

تغییرات سریع و فناوری در همه سازمانها به خصوص در سازمان های بزرگ صنعتی تأثیر بسیاری می گذارد و غفلت از آن باعث سقوط صحیح سازمان می شود سازمانها از ارکان مهمی از قبیل سرمایه، نیروی انسانی ، فناوری و مدیریت شکل یافته است . که به زغم بسیاری از صاحبنظران نیروی انسانی مهمترین رکن در این بین است زیرا کارایی سازمان منوط به انجام وظایف درست و صحیح این نیروها در دایره صفی و ستادی است از آنجایی که حدود 70 درصد منابع و سرمایه سازمانها را منابع انسانی تشکیل می دهد لذا تأمین این سرمایه انسانی مستلزم انجام فعالیتهای آموزشی منظم و مستمر در تمامی سطوح سازمانی است پرورش انسانهای زبده و ماهر که از آن به عنوان توسعه منابع نیروی انسانی یاد می شود ضرورت اجتناب ناپذیری است که سازمانها برای بقا و پیشرفت در جهان پر تغییر و تحول امروزی سخت بدان نیازمندند با توجه به نکات بیان شده این نکته قابل تأمل است که صرفاً آموزش و اجرای دروه های آموزشی نمی تواند به سازمان در راه رسیدن به اهداف خویش کمک کند آموزشها باید با توجه به اصول و روش های علمی بنا گذشاته شوند تا نتیجه به دست آمده نیازهای موجود را بر طرف سازد در غیر اینصورت آموزشها بی فایده و حتی در مواردی باعث پی برد نتایج به دست آمده از اجرای دوره های آموزشی در راستای تحقق اهداف مورد نظر بوده است ؟ جواب این سؤال را بیشتر صاحبنظران به صراحت داده اند . ( یک ارزشیابی جامعه و کامل می تواند ما را از اثر بخش بودن نتایج آموزشها آگاه کند ارزشیابی بازخوردی را ایجاب می کند که می توان با توجه به آن فهمید آموزشها داده شده در رسیدن به ادهف مورد نظر اثر بخش بوده اند یا خیر ) . ( فخرایی ، 82 : 34 ) لذا ما در این تحقیق به دنبال پاسخگویی به این سؤال هستیم که میزان اثربخشی  دوره های آموزشی بر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی تا چه حدودی است ؟ برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید   اهمیت و ضرورت تحقیق : مدیران امروزی ، دوره ای را تجربه می کنند که در آن سرمایه واقعی سازمانهای دانایی و هوشمندی است در عصر ما دیگر سازمانها به انبوهی تولید ، ذخایر مالی و فزونی انسانی خود نمی بالند ، بلکه بالندگی سازمانها در گرو سرمایه هوشمند و دانش آنها است . امروزه به گفته آن اندیشمند مدیریت پیتر دارکر کاردستی جای خود را به کار دانشی داده است و دانشگران به جای کارگران نشسته اند . در چنین شرایطی نمی توان موفق بود ، مگر آنکه برای سرمایه هوشمندی و دانشی سازمان ارزشی بالا قائل شد و در توسعه و تحکیم آن در سازمان ها اهتمام ورزید . به بیان دیگر ، منابع انسانی به اندازه کافی از دانش شناختی ( دانش چه ) مهارتهای پیشرفته (دانش چگونه ؟ ) فهم سیستمی ( دانش چرا ؟ ) و خلاقیت خودانگیخته در راستای رویاروی با چالشها و موانع عصر دانش و دانایی برخوردار هستند ، مهمترین مؤلفه سازمان در سازگاری ، ماندگاری و توسعه بنگاههای اقتصادی با توجه به تغییرات اقتصاد جهانی هستند در حقیقت پیام رسا و صریح این تغییرات در شرایط نوین جهانی برای بنگاههای اقتصادی ، پیام تولید ، انتقال ، کاربرد و ذخیره دانش و مهارت از راه رویکردها و مکانیزمهای اثر بخشی ، مانند : مدیریت دانش ، سازمانهای یادگیرنده و خاص آموزش و بهسازی منابع انسانی است . ( مجله رشد ، تألیفی تکنولوژی آموزشی – شماره 2 ابان 82 ، ص 43 ) هدف نهایی آموزش کارکنان کارایی و اثر بخشی بیشتر و بهتر ایت بنابراین بررسی و آگاهی از نتایج و بازده آموز کارکنان ، لازمه فرایند آموزش است و با این کار است که حلقه آموزش تکمیل می شود در حقیقت ارزیابی اثر بخشی دوره های آموزشی از یک سو ، آیینه ای فراهم می آورد تا مدیران و کارکنان سازمان تصویری روشنتر از چگونگی کم و کیف فعالیتهای آموزشی بدست آورند و از سوی دیگر ، برنامه ریزان و کادر آموزشی سازمان را مجهز می سازد تا نسبت به جنبه های مثبت و منفی برنامه آگهی پیدا کند و از این راه بر اثربخش کردن برنامه ها و فعالیتهای نیروی انسانی یاری برسانند در این بررسی تلاش می شود تا ابتدا چرخه تصمیم گیری در فعالیتهای آموزش تشریح شده ، و سپس از راه معرفی گام به گام روش ارزیابی ، زمینه آشنایی عملیاتی مدیران و کارشناسان آموزش با این مهم فراهم شود ( عطاران ، 1383 : 16 ) سنجش اثر بخشی دوره های آموزشی ICDL به مدیران این امکان را می دهد تا بتواند مشکلات و کاستی های که این دوره ها دارد را رمرتفع نمایند و این دوره ها را با اهداف آموزشی و پژوهشی خویش همسو نمایند و از رف دیگر به معلمین این امکان را می دهد تا بتوانند نظرات خویش را نسبت به این دوره در قالب پرنمودن یک پرسشنامه اظهار نمایند و در صورت لزوم اظهار نظر نمایند و از طرف دیگر چون سنجش میزان اثر بخشی دوره های آموزشی مختلف برگزار شده در سازمان ها دارای ملاک و استاندارد مشخص نمی باشد لذا اظهار نظر دقیق در مورد این اثر بخش بودن این دوره ها قدری دشوار خواهد بود ( همان منبع ، ص 25 )   اهداف تحقیق : هدف کلی : بررسی و مقایسه میزان اثر بخشی دوره های آموزشی ICDL بر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی دبیران زن و مرد مقطع متوسطه شهرستان سرپل ذهاب سال تحصیلی 89-90 اهداف جزئی :

  • بررسی دوره های آموزشی صفحه گسترده در فعالیتهای آموزشی و پژوهشی از نگاه دبیران
  • بررسی دوره های آموزشی پاورپوینت بر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی
  • بررسی دوره های آموزشی اکسل بر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی
  • بررسی دوره های آموزشی اکسس بر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی
  • بررسی دوره های آموزشی اینترنت بر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی
  • بررسی دوره های آموزشی سیستم عامل بر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی
  • مقایسه میزان اثر بخشی دوره های مختلف ICDL  بر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی

سؤالات تحقیق :

  • آیا دوره های آموزشی صفحه گسترده بر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی مؤثر است ؟
  • آیا دوره های آموزشی پاورپوینت بر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی مؤثر است ؟
  • آیا دوره های آموزشی اکسل بر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی مؤثر است ؟
  • آیا دوره های آموزشی اکسس بر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی مؤثر است ؟
  • آیا دوره های آموزشی اینترنت بر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی مؤثر است ؟
  • آیا دوره های آموزشی سیستم عامل در فراگیری علم رایانه دبیران مؤثر است ؟
  • آیا میزان اثر بخشی دوره های آموزشی ICDL در مردان و زنان متفاوت است ؟
  • آیا میزان اثربخشی دوره آموزشی صفحه گسترده از پاورپوینت بیشتر است ؟
  • آیا میزان اثربخشی دوره آموزشی اکسل از اکسس بیشتر است ؟
  • آیا میزان اثربخشی دوره آموزشی اینترنت از سیستم عامل بیشتر است ؟
  • میزان اثربخشی کدام دوره از کل دوره ها بیشتر است ؟

  فرضیات تحقیق :

  • بین دوره های آموزشی صفحه گسترده بر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی دبیران رابطه معنی داری وجود دارد.
  • بین دوره های آموزشی پاورپوینت بر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی دبیران رابطه معنی داری وجود دارد.
  • بین دوره های آموزشی اکسل بر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی دبیران رابطه معنی داری وجود دارد.
  • بین دوره های آموزشی اکسس بر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی دبیران رابطه معنی داری وجود دارد.
  • بین دوره های آموزشی اینترنت بر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی دبیران رابطه معنی داری وجود دارد.
  • بین دوره های آموزشی سیستم عامل در فراگیری علم رایانه دبیران رابطه معنی داری وجود دارد.
  • میزان اثر بخشی دوره های آموزشی ICDL در مردان بیشتر از زنان است .
  • میزان اثربخشی دوره آموزشی صفحه گسترده از پاورپوینت بیشتر است .
  • میزان اثربخشی دوره آموزشی اکسل از اکسس بیشتر است .
  • میزان اثربخشی دوره آموزشی اینترنت از سیستم عامل بیشتر است .
  • میزان اثربخشی کدام دوره از کل دوره ها بیشتر است.

  متغیرهای تحقیق : تعریف متغیر : متغیر مشخصه یک عنصر پدیده و یا هر چیز است که قابلیت تغییر داشته و می تواند مقادیر مختلفی را بپذیرد . آنچه اهمیت دارد آنکه باید دقت شود در هر تحقیق ما متغیرهای خاص خواهیم داشت و اینگونه نخواهد بود که همه آنچه در یک مطالعه بعنوان متغیر حضور دارند برای تحقیق نامطلوب است از سوی دیگر نوع متغیر علیرغم مشابه بودن عنوان از یک مطالعه به مطالعه دیگر ممکن است متفاوت باشد . متغیر مستقل:آن متغیری است که محقق تأثیر آن را بر سایر متغیرها مورد سنجش قرار می دهد.( ساروخانی ، 1373 ، 12 )


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه با موضوع:تحلیل سیاست کیفری ایران در قبال جرایم علیه تمامیت جسمانی اقلیت های دینیدانلود پایان نامه ارشد : تأثیر بصری رنگ بر عنوان بندی فیلم »