وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه تاثیر برنامه ریزی چندبعدی بر رشد زبان گفتاری کودکان دوره آمادگی 6-5 ساله شهر تهران

 
تاریخ: 04-03-99
نویسنده: مدیر سایت

 

اهداف فرعی

  • بررسی رشد مهارت‌های واژگانی شامل (واژگان تصویری، واژگان شفاهی و واژگان ربطی) در کودکان دوره آمادگی در منطقه 2 شهر تهران
  • بررسی رشد مهارت‌های دستوری شامل (درک دستوری، تقلید جمله و تولید کلمه) در کودکان دوره آمادگی در منطقه 2 شهر تهران

فرضیه‌های پژوهش
 
فرضیه اصلی
برنامه‌ریزی چندبعدی بر رشد زبان گفتاری کودکان دوره آمادگی تاثیر دارد.

فرضیات فرعی

  1. برنامه‌ریزی چندبعدی بر رشد مهارت گوش­کردن کودکان دوره آمادگی تاثیر دارد.
  2. برنامه‌ریزی چندبعدی بر رشد مهارت سازماندهی کودکان دوره آمادگی تاثیر دارد.
  3. برنامه‌ریزی چندبعدی بر رشد مهارت صحبت­کردن کودکان دوره آمادگی تاثیر دارد.
  4. برنامه‌ریزی چندبعدی بر رشد مهارت معناشناسی کودکان دوره آمادگی تاثیر دارد.
  5. برنامه‌ریزی چندبعدی بر رشد مهارت نحوشناسی کودکان دوره آمادگی تاثیر دارد.

تعریف مفاهیم و واژگان اختصاصی طرح
 
تعاریف نظری
برنامه‌ریزی چندبعدی
«برنامه‌ریزی چندبعدی برنامه‌ریزی کل‌نگری است که کلیت موردنظر در پرورش شخصیت کودک را حداقل در سه قلمرو مورد توجه قرار می‌دهد.

  1. قلمرو فعالیت‌ها: کنش و تعامل کودک با محیط خویش که فعالیت‌های جذاب و کودکانه را دربر می‌گیرد.
  2. قلمرو پروژه‌هایی از زندگی کودک آنچه که علاقه‌مند به دانستن آن است.
  3. قلمرو مضامین میان رشته‌ای «مهارت‌ها و نگرش‌هایی که بر کل شخصیت کودک اثر می‌گذارد» (بازرگان، 1384،‌ص 27).

آموزش و پرورش پیش از دبستان
آموزش پیش از دبستان به عنوان یک مقطع تحصیلی پایه که برنامه‌ای برای کودکان 3 تا 6ساله را دربرمی‌گیرد و برای آموزش در این دوره اصل‌هایی حاکم است که از جمله آنها اصل کودک محوری، اصل محوریت رویکرد کل‌نگر، اصل انعطاف‌پذیری برنامه‌ها، اصل محوریت بازی، اصل محور

ادامه مطلب

سایت های دیگر :


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه مقایسه سبک های اسنادی، هوش معنوی و سخت روئیپایان نامه بررسی تاثیر روش تدریس انعکاسی بر مهارت­های تفکر انتقادی و انگیزه پیشرفت دانش ­آموزان دوره دوم متوسطه »
 
مداحی های محرم