اهداف فرعی
- بررسی رشد مهارتهای واژگانی شامل (واژگان تصویری، واژگان شفاهی و واژگان ربطی) در کودکان دوره آمادگی در منطقه 2 شهر تهران
- بررسی رشد مهارتهای دستوری شامل (درک دستوری، تقلید جمله و تولید کلمه) در کودکان دوره آمادگی در منطقه 2 شهر تهران
فرضیههای پژوهش
فرضیه اصلی
برنامهریزی چندبعدی بر رشد زبان گفتاری کودکان دوره آمادگی تاثیر دارد.
فرضیات فرعی
- برنامهریزی چندبعدی بر رشد مهارت گوشکردن کودکان دوره آمادگی تاثیر دارد.
- برنامهریزی چندبعدی بر رشد مهارت سازماندهی کودکان دوره آمادگی تاثیر دارد.
- برنامهریزی چندبعدی بر رشد مهارت صحبتکردن کودکان دوره آمادگی تاثیر دارد.
- برنامهریزی چندبعدی بر رشد مهارت معناشناسی کودکان دوره آمادگی تاثیر دارد.
- برنامهریزی چندبعدی بر رشد مهارت نحوشناسی کودکان دوره آمادگی تاثیر دارد.
تعریف مفاهیم و واژگان اختصاصی طرح
تعاریف نظری
برنامهریزی چندبعدی
«برنامهریزی چندبعدی برنامهریزی کلنگری است که کلیت موردنظر در پرورش شخصیت کودک را حداقل در سه قلمرو مورد توجه قرار میدهد.
- قلمرو فعالیتها: کنش و تعامل کودک با محیط خویش که فعالیتهای جذاب و کودکانه را دربر میگیرد.
- قلمرو پروژههایی از زندگی کودک آنچه که علاقهمند به دانستن آن است.
- قلمرو مضامین میان رشتهای «مهارتها و نگرشهایی که بر کل شخصیت کودک اثر میگذارد» (بازرگان، 1384،ص 27).
آموزش و پرورش پیش از دبستان
آموزش پیش از دبستان به عنوان یک مقطع تحصیلی پایه که برنامهای برای کودکان 3 تا 6ساله را دربرمیگیرد و برای آموزش در این دوره اصلهایی حاکم است که از جمله آنها اصل کودک محوری، اصل محوریت رویکرد کلنگر، اصل انعطافپذیری برنامهها، اصل محوریت بازی، اصل محور
سایت های دیگر :
فرم در حال بارگذاری ...