1-5-سئوالات تحقیق :…………………….. 4 1-6-فرضیه های تحقیق :…………………….. 4 1-8- متغیر های تحقیق………………………. 5 1-9-تعریف اصطلاحات و واژه ها…………………….. 6 فصل دوم: ادبیات 2-1-تاریخچه شرکت :…………………….. 10 2-2-مفهیم و مقاصد کلی اطلاعات………………………. 16 2-3-توصیف داده ها و تبیین رخدادها…………………….. 16 2-4-پیش بینی و ارزیابی……………………… 16 2-5-پیشنهاد راهکارها…………………….. 17 2-6-امنیت اطلاعات………………………. 17 2-7-تهدید ها و انواع آن……………………… 18 2-8-محافظت………………………. 22 2-9-سیستم……………………… 23 2-9-1-سیستم های بسته……………………… 23 2-9-2-سیستم های باز…………………….. 23 2-10-ضرورت اطلاعات………………………. 24 2-11- سیر تحول و تکامل سیستم های اطلاعاتی…………. 25 2-12-سیستم های اطلاعاتی مبتنی بر رایانه……………………… 26 2-12-1-سیستم های اطلاعاتی مدیریت (MIS)…………………….. 2-12-2-سیستم های پردازش تراکنش (TPS)…………………….. 2-12-3-سیستم پشتیبان تصمیم گیری (DSS)…………………….. 2-12-4-سیستم های اطلاعاتی مدیران جرایی (EIS)…………………….. 2-12-5-سیستم های خبره یا مبتنی بر دانش (KBS)…………………….. 2-12-6-سیستم اتوماسیون اداری (OAS)…………………….. 2-12-7-سیستم مدیریت دانش (KMS)…………………….. 2-13-اهمیت اطلاعات………………………. 30 2-14-سیستم های اطلاعاتی منابع انسانی………………………. 31 2-15- محدودیت های سیستم های اطلاعاتی………………………. 32 2-16- فناوری………………………. 32 2-16-1-فناوری اطلاعات………………………. 32 2-16-2-زمینه های فناوری اطلاعات………………………. 34 2-16-3-تأثیر فناوری اطلاعات بر سازمان……………………… 34 2-16-5-ماهیت فناوری اطلاعات و ارتباطات………………………. 35 2-16-6-فناوری اطلاعات و ارتباطات………………………. 37 2-1-7-تاریخچه پیدایش گاز و صنعت گاز در ایران…………………….. 42 2-18-مقدمه……………………… 46 2-19-تعریف تولید……………………… 46 2-20-سیستم های اطلاعات تولید……………………… 47 2-21-تفاوت سیستم اطلاعات با فناوری اطلاعات……………… 48 2-22-تولید یکپارچه ای رایانه ای………………………. 48 2-23-تولید به کمک رایانه و سیستم اجرایی تولید………….. 49 2-24-شبکه همکاری تولید………………………49 2-25-کنترل فرآیند……………………… 49 2-26-تعریف کیفیت………………………. 51 2-27-تعریف کیفیت از دیدگاه فلسفی………………………. 51 2-28-تعریف کیفیت مبتنی بر محصول……………………… 51 2-29-تعریف کفیت مبتنی بر مصرف کننده…………………….. 52 2-30-تعریف کیفیت مبتنی بر تولید……………………… 52 2-31-ابعاد کیفیت………………………. 52 2-32-رقابت در ابعاد کیفیت………………………. 54 22-32-تعریف هزینه……………………… 56 2-33-1-هزینه فرصت………………………. 56 2-33-1-2-هزینه ها صریح یا آشکار…………………….. 56 2-33-1-3-هزینه های ضمنی یا غیر آشکار ……………………..56 2-33-1-4-هزینه از نظر زمان……………………… 57 2-33-1-5-هزینه های متغیر……………………… 57 2-33-1-6-هزینه های ثابت………………………. 58 2-33-1-7-هزینه کل………………………. 58 2-33-1-8-هزینه های متوسط کل (ATC) 58 2-33-1-9-هزینه نهایی (MC) 59 2-33-1-10-هزینه های ثابت متوسط (AFC)…………………….. 2-34-بهره وری……………………..61 2-34-1-بهره وری از دیدگاه اقتصاد دانان …………………….. 61 2-34-2-بهره وری از دیدگاه مهندسان ……………………..61 2-34-3-بهره وری از دیدگاه مدیران…………………….. 61 2-35-پی آمد های مثبت بهره وری………………………. 62 2-36-موانع بهره وری………………………. 63 2-37-عومل موثر بر افزایش بهره وری………………………. 64 2-38-مولفه های بهره وری………………………. 64 فصل سوم: روش تحقیق 3-1-مقدمه……………………… 72 3-2-روش تحقیق………………………. 72 3-3-نوع تحقیق………………………. 74 3-3-تبیین و توصیف سئوالات………………………. 74 3-4-عوامل موثر بر میزان تولید به شرح زیر می باشد …………………….. 74 3-4-جامعه آماری………………………. 76 3-5-روش نمونه گیری………………………. 76 3-6-ابزار جمع آوری طلاعات……………………… 76 3-7-پرسشنامه……………………… 77 3-8-آشنایی با پرسشنامه……………………… 78 3-9-روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات………………………. 79 . 3-9-1-تحلیلی توصیفی داده ها ……………………..79 3-9-2- تجزیه وتحلیل استباطی داده ها…………………….. 79 3-10-اعتبار یا روایی تحقیق………………………. 81 3-11-اعتماد یا پایایی تحقیق……………………… 81 3-12-آمار استنباطی………………………. 82 3-13- آزمون همبستگی پیرسون……………………… 82 3-15-قلمرو تحقیق………………………. 84 فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها 4-1-مقدمه …………………….. 86 4-2(بخش اول ) – ویژگی جمعیت شناختی………………………. 87 4-3-1-ضریب آلفای کرونباخ در هفت سال اول……………………… 91 4-3-2-ضریب آلفای کرونباخ در هفت سال دوم……………………… 92 4-3-3-ضریب آلفای کرونباخ در هفت سال سوم……………………… 92 4-3-4-ضریب آلفای کرونباخ در هفت سال چهارم……………………… 92 4-4-ضریب پایایی نهایی ابزار پژوهش……………………….. 93 4-5-آزمون نرمالیتی متغیر ها…………………….. 93 4-6- آزمون همبستگی پیرسون……………………… 94 4-6-1-آزمون همبستگی پیرسون با متغیر اول……………………… 95 4-6-2-آزمون همبستگی پیرسون با متغیر دوم…………………….. 95 4-6-3-آزمون همبستگی پیرسون با متغیر سوم…………………….. 96 4-6-4-آزمون همبستگی با متغیر چهارم……………………… 96 4-6-5-بخش دوم : آزمون فرضیات ……………………..97 4-6-5-1-فرصیه فرع اول……………………… 97 4-6-5-2-فرصیه فرعی دوم……………………… 98 4-6-5-3-فرضیه فرعی سوم……………………… 99 4-6-5-4-فرضیه فرعی چهارم……………………… 100 4-7-اولویت بندی هر یک از ابعاد و گزینه ها…………………….. 101 4-8- رتبه بندی هر یک از متغیر های تحقیق…………………….. 101 4-8-1-آزمون فریدمند برای گزینه های میزان تولید………….. 102 4-8-2-آزمون فریدمن برای گزینه های کیفیت محصول……….. 103 4-8-3-آزمون فرید من برای گزینه های هزینه های تولید……. 104 4-8-4-آزمون فرید من برای گزینه های بهبود کارایی……….. 105 4-9-اولویت بندی هر یک از ابعاد…………………….. 105 فصل پنجم: نتیجه گیری، تفسیر و پیشنهادات 1-5-مقدمه……………………… 108 5-2-نتیجه گیری………………………. 108 5-2-1-نتیجه حاصله از فرضیه اول…………………….. 108 5-2-2-نتیجه حاصله از فرضیه دوم …………………….. 109 5-2-3-نتیجه حاصله ازفرضیه سوم…………………….. 109 5-2-4-نتیجه حاصله از فرضیه چهارم…………………….. 109 5-3-محدودیت های تحقق…………………….. 110 5-4-تفسیر نتایج تحقیق………………………. 110 منابع فارسی………………………. 114 ضمائم…………………….. 116 چکیده: در چند دهه اخیر تکنولوژی مدرن اطلاعات بر موقعیت و عملکرد بسیاری از جوامع ، سازمان ها افراد اثرات قابل ملاحظه ای گذاشته و به موازات پیشرفت های شگرفی که در این زمینه بوجود آمده است ، سرنوشت جوامع ، سازمان ها و افراد هر روز بیش از گذشته به این فناوری اطلاعات مدرن گره می خورد.
فرم در حال بارگذاری ...