وبلاگ

توضیح وبلاگ من

تبیین نقش عوامل اجتماعی در اجرای موفق مدیریت دانش مطالعه موردی صنعت بانکداری در شهرستان مشگین شهر

 
تاریخ: 17-12-99
نویسنده: مدیر سایت

۱-۹-۱- قلمرو زمانی پژوهش
پژوهش حاضر کلیه کارکنان و مدیران بانکهای شهرستان مشگین شهر را به تعداد ۳۱۰ نفر در قلمرو زمانی سال ۱۳۹۳ را به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته و مورد بررسی قرار می دهد.
۱-۹-۲- قلمرو موضوعی پژوهش
قلمرو موضوعی پژوهش حاضر به طور اعم در چارچوب مدیریت و به طور اخص در حیطه مدیریت دانش می باشد.
۱-۹-۳- قلمرو مکانی پژوهش
قلمرو مکانی تحقیق حاضر محدود به بانکهای شهرستان مشگین شهر می باشد.
۱-۱۰- کاربرد پژوهش
از نتایج تحقیق حاضر مدیران عالی و اجرایی بانکهای شهرستان مشگین شهر، سایر شهرها، دانشجویان، دانشگاهیان و پژوهشگران می توانند بهره مند شوند.
۱-۱۱- تعریف واژه ها و اصطلاحات
۱-۱۱-۱- تعریف مفهومی واژه ها و اصطلاحات
بیان مفهوم هر موضوعی در روشن شدن دامنه و عمق آن موضوع می تواند مفید و موثر باشد. در برخی از موارد بیان مفهوم بسیار دشوار است. به ویژه در مباحث مربوط به حوزه مدیریت، به دلیل ماهیت و طبیعت رشته بیان برخی مفاهیم از پیچیدگی خاصی برخوردار است. بر این اساس تعاریف زیادی از مدیریت دانش مطرح شده از جمله: مدیریت دانش خلق، تفسیر، اشاعه و استفاده، حفاظت و نگهداری و پالایش دانش را در بر می گیرد. پیچیدگی این بحث، ارتباط دانش با اطلاعات و فناوری اطلاعات نیست بلکه قرابت این مفهوم با مباحثی نظیر روانشناسی و تجارت دانش است. مدیریت دانش فعالیتی است که تاکتیک ها و راهبردهای آن برای مدیریت سرمایه های انسان محور در نظر گرفته می شود. با نگاهی اجمالی به تعاریف مدیریت دانش می توان دریافت که مدیریت دانش با تئوری و عمل رابطه دارد.
به منظور کمی نمودن متغیرهای کیفی مطرح در تحقیق حاضر، مفاهیم باید به صورت عملیاتی تعریف شوند. با بهره گیری از ادبیات موضوعی تحقیق و بررسی تحقیقات مشابه انجام شده، مفاهیم مورد استفاده در این تحقیق به صورت ذیل به صورت عملیاتی تعریف شده اند.
جدول ۱-۱: ابعاد و شاخصهای متغیرهای مستقل تحقیق

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت fotka.ir مراجعه نمایید.

 

 

 

 

 


فرم در حال بارگذاری ...

« بررسی میزان مهریه بر احساس قدرت زنان و تغییرات آن طی دوره های متفاوت زندگی آن‌ها- قسمت ۱۶بررسی عوامل موثر بر استقرار فرایند مدیریت ارتباط با مشتری در بانک کشاورزی مطالعه موردی شهرستان اردبیل- قسمت ۷ »