وبلاگ

توضیح وبلاگ من

تحقیق-پروژه و پایان نامه | فهرست مدل ها – 9

 
تاریخ: 13-09-01
نویسنده: مدیر سایت

نمودار ۴-۸- درصد فراوانی معلمان پاسخگو بر حسب وضعیت تأهل………………………………… 

نمودار ۴-۹- نمودار پراکنش بین دو متغیر سلامت سازمانی و خلاقیت و نوآوری……………………۶۱

 

نمودار ۴-۱۰- نمودار پراکنش بین دو متغیر فرضیه فرعی اول……………………………………………..۶۲

 

نمودار ۴-۱۱- نمودار پراکنش بین دو متغیر فرضیه فرعی دوم……………………………………………..۶۴

 

نمودار ۴-۱۲- نمودار پراکنش بین دو متغیر فرضیه فرعی سوم…………………………………………….۶۵

 

نمودار ۴-۱۳-نمودار پراکنش بین دو متغیر فرضیه فرعی چهارم…………………………………………..۶۷

 

نمودار ۴-۱۴-نمودار پراکنش بین دو متغیر فرضیه فرعی پنجم…………………………………………….۶۸

 

نمودار ۴-۱۵- نمودار پراکنش بین دو متغیر فرضیه فرعی ششم……………………………………………۷۰

 

نمودار ۴-۱۶- نمودار پراکنش بین دو متغیر فرضیه فرعی هفتم……………………………………………۷۱

 

نمودار ۴-۱۷- نمودار پی پی برای بررسی نرمال بودن جامعه……………………………………………..۷۳

 

نمودار ۴-۱۸- نمودار باقیمانده های استاندارد شده در مقابل مقادیر پیش‌بینی شده برای

 

ثابت بودن واریانس……………………………………………………………………………………………………۷۴

 

نمودار ۴-۱۹- نمودار پی پی برای بررسی نرمال بودن جامعه در بعد ساختدهی……………………..۷۶

 

نمودار ۴-۲۰-نمودار باقی مانده های استاندارد شده در مقابل مقادیر پیش‌بینی شده برای

 

ثابت بود ن واریانس دربعد ساختدهی…………………………………………………………………………….۷۷

 

نمودار ۴-۲۱-نمودار پی پی برای بررسی نرمال بودن جامعه در بعد ملاحظه گری…………………..۷۹

 

نمودار ۴-۲۲- نمودار باقی مانده های استاندارد شده در مقابل مقادیر پیش‌بینی شده برای

 

ثابت بودن واریانس در بعد ملاحظه گری………………………………………………………………………۸۰

 

نمودار ۴-۲۳- نمودار پی پی برای بررسی نرمال بودن جامعه در بعد پشتیبانی………………………..۸۲

 

نمودار ۴-۲۴- نمودار باقی مانده های استاندارد شده در مقابل مقادیر پیش‌بینی شده برای

 

ثابت بودن واریانس در بعد پشتیبانی……………………………………………………………………………..۸۳

 

نمودار ۴-۲۵- نمودار پی پی برای بررسی نرمال بودن جامعه در بعد تأکید علمی……………………۸۵

 

نمودار۴-۲۶-نمودار باقی مانده های استاندارد شده در مقابل پیش‌بینی شده برای

 

ثابت بودن واریانس در بعد تأکید علمی………………………………………………………………………..۸۶

 

۴-۲۷- نمودار پی پی برای بررسی نرمال بودن جامعه در بعد روحیه…………………………………….۸۸

 

۴-۲۸- نمودار باقی مانده های استاندارد شده در مقابل پیش‌بینی شده برای

 

ثابت بودن واریانس دربعد روحیه………………………………………………………………………………..۸۸

 

۴-۲۹- نمودار پی پی برای بررسی نرمال بودن جامعه در بعد یگانگی نهادی…………………………۹۰

 

۴-۳۰- نمودار باقی مانده های استاندارد شده در مقابل پیش‌بینی شده برای

 

ثابت بودن واریانس در بعد یگانگی نهادی……………………………………………………………………۹۱

 

۴-۳۱- نمودار پی پی برای بررسی نرمال بودن جامعه در بعد نفوذ مدیر………………………………۹۳

 

۴-۳۲- نمودار باقی مانده های استاندارد شده در مقابل پیش‌بینی شده برای

 

ثابت بودن واریانس در بعد نفوذ مدیر………………………………………………………………………..۹۳

 

فهرست مدل ها

 

۲-۱-مدل تحلیلی سلامت سازمانی مدرسه……………………………………………………………………۴۴

 

چکیده:

 

سلامت سازمانی یکی از بدیهی ترین شاخص های اثر بخشی سازمانی است. در حقیقت ویژگی سلامت سازمانی، بازسازی و نوسازی خود است. از جمله مسائل سازمان های آموزشی این است که افراد وظایف خود را به صورت رو به رشد انجام نمی‌دهند. در صورتی که هرکس با توانایی‌های ویژه خود می‌تواند خلاق باشد. با توجه به اهمیت تفکر خلاق و سلامت سازمانی که هردو در مدارس ضروری هستند، پژوهش ‌در مورد این دو مقوله، به نظر می‌آید ، ما را در امر آموزش و پرورش بهتر دانش آموزان یاری می کند.هدف این پژوهش بررسی رابطه سلامت سازمانی و خلاقیت و نوآوری معلمان و مدیران مدارس متوسطه ناحیه ۲ شهر کرمان بود. روش تحقیق از نوع توصیفی _ همبستگی بود . جامعه آماری این پژوهش شامل همه مدیران و۱۵۰ نفر معلمان مدارس متوسطه دخترانه ناحیه ۲ شهر کرمان می‌باشد که تعداد آن ها ‌بر اساس آمار سازمان آموزش و پرورش کرمان در سال تحصیلی ۹۱-۹۰ شامل ۲۲ مدیر و ۵۱۳ معلم می‌باشد.که با بهره گرفتن از فرمول کوکران حجم نمونه معلمان به دست آمد. ابزارهای جمع‌ آوری داده ها، یکی پرسشنامه ۴۴ سؤالی سلامت سازمانی پارسونز بود، که شامل هفت بعد(یگانگی نهادی، نفوذ مدیر ، مراعات ،ساختدهی ،حمایت منابع ،روحیه ، تأکید علمی) می‌باشد. برای سنجش خلاقیت و نوآوری نیز از پرسشنامه ۵۰ سؤالی رندسیپ استفاده شد . روایی سوالات پرسشنامه های این پژوهش نیز هر کدام به طور جداگانه با بهره گرفتن از نظرات پنج نفر از افراد صاحب نظر سنجیده وبا روش سیگما شمارشی تأیید گردید ،که روایی پرسشنامه سلامت سازمانی ۰٫۹۵ و پرسشنامه خلاقیت ۰٫۸۴ به دست آمد. اعتبار و پایایی پرسشنامه های مربوط ‌به این پژوهش نیز به وسیله روش آلفای کرونباخ سنجیده و تأیید گردید .که پایایی پرسشنامه سلامت سازمانی ۰٫۹۰ وپرسشنامه خلاقیت ۰٫۸۴ به دست آمد.برای تحلیل داده ها، از آمارهای توصیفی (نمودار ستونی، جدول فراوانی، درصد فراوانی) و آمارهای استنباطی(ضریب همبستگی پیرسون) استفاده شد . یافته ها نشان داد که میان سلامت سازمانی و خلاقیت و نوآوری رابطه معنی داری وجود دارد. همچنین میان سلامت سازمانی در ابعاد هفتگانه اش با خلاقیت و نوآوری رابطه معنی داری وجود دارد.

 

کلمات کلیدی

 

سلامت سازمانی ، خلاقیت و نوآوری ، سازمان آموزشی

 

فصل اول

 

کلیات تحقیق

 

مقدمه :

 

آموزش وپرورش به عنوان اساس وزیر بنای توسعه فرهنگی ،اجتماعی، اقتصادی و سیاسی هر جامعه است. امروزه دراغلب کشورها آموزش وپرورش صنعت رشد محسوب می شود و پس از اموردفاعی بیشترین بودجه دولتی را به خوداختصاص می‌دهد. از آنجایی که بخش قابل توجهی از آموزش وپرورش در مدارس صورت می‌گیرد مدارس به عنوان یک نظام اجتماعی حساس ومهم از جایگاه خاصی برخوردارند. ( علاقه بند ، ۱۳۷۱) . امروزه نقش مدرسه با هدف های گذشته آن که صرفا جنبه تعلیمات بویژه در مسیرخواندن ، نوشتن و حساب کردن داشت به کلی عوض شده است. بدین طریق که آموزشگاه امروزی وظیفه دارد ،ضمن انتقال ‌دانستنی‌های مربوط به خواندن ، نوشتن و حساب کردن به تریت انسانی سازنده نیز همت گمارد و به جمعیت تحت تعلیم خود بیاموزد که ضمن کشف وجود خود با شناخت اززندگی جمعی ، ‌در شناخت وجودی دیگران نیز موفق شود تا بدین طریق درست استدلال کند. درست قضاوت نماید، راه ارتباط با دیگران را بیاموزد ، روشن بینند نیک بیندیشند به طور کلی هدف نهایی خود را با هموار ساختن راه اندیشیدن از طریق تعلیمات در راه تربیت انسانی دنبال کند. چون او اشاعه گر ایدئولوژی نهادی است که باید ضمن رفع تبعیض و درک اولویت ها وتفهیم عدالت با پرورش اذهان روشن به تحکیم انسانیت در جوامع بشری اهتمام ورزد. (عسکریان، ۱۳۶۸ )


فرم در حال بارگذاری ...

« مقالات و پایان نامه های دانشگاهی | مبحث سوم- جرایم مربوط علیه عفت واخلاق عمومی – 3منابع پایان نامه ها – ۲-۴-۱- ده استرتژی مدیریت زمان – 10 »