1.از دیدگاه کتابداران دانشگاهی شهرستان سبزوار ، مهمترین عوامل مؤثر در میزان آشنایی و بهکارگیری مهارتهای ارتباطی مناسب هنگام تعامل با دانشجویان کدام است؟
- مهمترین عوامل رضایتمندی دانشجویان از برقراری ارتباط با کتابداران در کتابخانههای دانشگاهی سبزوار کدامند؟وضعیت رضایتمندی دانشجویان چگونه است ؟
- وضعیت مهارتهای ارتباطی کتابداران دانشگاهی شهرستان سبزوار چگونه است؟
1-6.فرضیهها:
- بین مهارتهای ارتباطی کتابداران و رضایت دانشجویان سبزوار از تعامل با کتابداران رابطه وجود دارد.
- بین دانشجویان دانشگاههای مختلف و رضایت آنان از مهارتهای ارتباطی کتابداران دانشگاهی سبزوار تفاوت معناداری وجود دارد.
- بین جنسیت دانشجویان و رضایت آنان از مهارتهای ارتباطی کتابداران دانشگاهی سبزوار تفاوت معناداری وجود ندارد.
- بین مقطع تحصیلی دانشجویان و رضایت آنان از مهارتهای ارتباطی کتابداران دانشگاهی سبزوار رابطه معناداری وجود دارد.
- بین سطح تحصیلات کتابداران دانشگاهی سبزوار و برخورداری آنها از مهارتهای ارتباطی رابطه معناداری وجود دارد.
- بین سابقه کاری کتابداران و میزان برخورداری آنها از مهارتهای ارتباطی مناسب رابطه معناداری وجود دارد.
1-7. تعاریف مفهومی و عملیاتی:
1-7-1 . مهارتهای ارتباطی[5]:
مهارتهای ارتباطی، به رفتارها و اعمالی گفته میشود که شخص از طریق آنها، قادر خواهد بود به نحوی با دیگران ارتباط برقرار کند که به ایجاد پاسخهای مثبت و اجتناب از عکسالعملهای منفی منجر شود. برخورداری از مهارتهای ارتباطی، به افراد کمک خواهد نمود تا نسبت به برقراری یک ارتباط مؤثر و ایجاد تأثیر مثبت در دیگران اقدام نمایند(معتقد لاریجانی، وکیلی، غفرانی پور و میرمحمدخانی، 1393). در این پژوهش مهارتهای ارتباطی کتابداران کتابخانههای دانشگاهی شهرستان سبزوار شامل مهارتهای ارتباط غیرکلامی مهارتهای ارتباط کلامی است، که از طریق پرسشنامه مهارتهای ارتباطی کتابداران ارزیابی میشود.
1-7-2 . دانشجویان[6]:
افرادی که از طریق آزمون سراسری دانشگاهها پذیرفتهشده و در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. که در این تحقیق دانشجویان چهار دانشگاه شهرستان سبزوار(حکیم سبزواری، آزاد اسلامی، علوم پزشکی و پیام نور) را شامل میشود.
1-7-3. کاربران[7]:
سایت های دیگر :
فرم در حال بارگذاری ...