پایان نامه روانشناسی گرایش تحقیقات آموزشی: بررسی ظرفیت پژوهشی از دیدگاه معلمان و نیازسنجی آموزش پژوهش معلمان ابتدایی شهر مشهد فهرست جدول ها جدول3-1 : توزیع فراوانی معلمان زن و مرد مقطع ابتدایی 37 جدول3-2 : توزیع فراوانی معلمان زن و مرد نواحی1و2و3 مشهد . 38 جدول3-3 : اطلاعات توصیفی از فعالیتهای پژوهشی معلمان 38 جدول 3-4 : آزمون کفایت نمونه برداری برای مؤلفهی انگیزه پژوهشی . 39 جدول 3-5 : درصد تبیین واریانس عوامل پرسشنامه انگیزه پژوهش . 40 جدول 3-6 : تحلیل اکتشافی پرسشنامه انگیزش پژوهشی . 40 جدول 3-7 : عوامل حاصل از تحلیل اکتشافی و تأییدی پرسشنامه محیط آموزشی و پژوهشی . 41 جدول3-8: آزمون کفایت نمونه برداری برای مؤلفهی فرصت ها و امکانات پژوهشی در محیط آموزشی پژوهشی 42 جدول 3-9 : درصد تبیین واریانس عوامل پرسشنامه فرصت ها و امکانات پژوهشی . 42 جدول3-10 : تحلیل اکتشافی پرسشنامه فرصت ها و امکانات پژوهشی معلمان در محیط آموزشی . 43 جدول3-11 : ضرایب همسانی درونی پرسشنامه ظرفیت پژوهشی . 44 جدول3-12: نقطه ی 50 درصدی مربوط به ظرفیت پژوهشی معلمان 46 جدول3- 13: نقطه ی 50 درصدی مربوط به پرسشنامه نیازهای آموزش پژوهش معلمان . 47 جدول4-1 : اطلاعات توصیفی برای هر مؤلفه در پرسشنامه ظرفیت پژوهشی . 49 جدول 4-2 : اطلاعات توصیفی مؤلفههای پرسشنامه نیازهای آموزش پژوهش 50 جدول 4-3 : نتایج آزمون t تکنمونهای برای بررسی انگیزهی پژوهش 51 جدول4-4 : نتایج آزمون t تکنمونهای برای بررسی فرصتهای پژوهشی . 52 جدول4-5 : آزمون اندازه گیری مکرر برای مقایسه مؤلفههای انگیزه پژوهشی 52 جدول4-6 : مقایسه مؤلفه های انگیزه پژوهشی با بهره گرفتن از آزمون اندازه گیری مکرر . 53 جدول4-7: آزمون اندازه گیری مکرر برای مقایسه مؤلفههای فرصتهای پژوهشی . 53 جدول4-8: مقایسه مؤلفه های فرصتهای پژوهشی با بهره گرفتن از آزمون اندازه گیری مکرر . 53 جدول4-9 : شایستگیهای پژوهشی مورد نیاز برای پژوهشگر شدن با توجه به مبانی نظری 54 جدول4-10: فهرست شایستگی های مورد نیاز پژوهشی معلمان حاصل از مرحله 1و2. 56 جدول4-11: آزمون t تکنمونهای برای اعتباریابی شایستگیهای پژوهشی 58 جدول 4-12: نتایج آزمون فریدمن برای رتبه بندی شایستگیهای پژوهشی . 60 جدول4-13: آزمون t وابسته برای تعیین فاصله بین وضع موجود و وضعیت مطلوب شایستگیهای پژوهشی. 61 جدول 4-14 : هدف گذری برنامه های توسعه ی ظرفیت پژوهشی معلمان بر اساس شاخص CVR 63 چکیده این پژوهش با هدف بررسی ظرفیت پژوهشی معلمان و بررسی نیازهای آموزش پژوهش به آنان انجام شد. روش پژوهش، روش کمی غیرآزمایشی بود. جامعهی آماری شامل کلیهی معلمان زن و مرد نواحی هفتگانه مشهد در سال تحصیلی 92-91 بود،که با بهره گرفتن از روش نمونه گیری در دسترس از نواحی 1و 2 و3 نمونه مورد نظر انتخاب گردید. همچنین برای بررسی شایستگیهای پژوهشی معلمان تعداد 5 نفر از متخصصان پژوهش و تعداد 10 نفر از معلمین خبره به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. برای بررسی ظرفیت پژوهشی، از پرسشنامهی ظرفیت پژوهشی با سه مؤلفهی تخصص پژوهشی، انگیزه پژوهشی و فرصتها و امکانات پژوهشی در محیط آموزشی استفاده شد. برای احراز روایی از روایی محتوا ( نظر متخصصان پژوهش) و روش تحلیل عاملی اکتشافی استفاده گردید که برای مؤلفهی انگیزه پژوهشی، سه خرده مؤلفهی انگیزه درونی، انگیزه بیرونی و بیانگیزگی و برای مؤلفهی فرصتها و امکانات پژوهشی در محیط آموزشی، شش خرده مؤلفهی توجه به علایق معلم در یافتن ایده ، تقویت مثبت، کاربردی کردن علم، جستجوی علم به عنوان تجربه اجتماعی و رفتارهای مناسب تحقیقاتی و سبکهای متنوع پژوهشی مشخص گردید. پایایی پرسشنامه با بهره گرفتن از روش همسانی درونی برای مؤلفه انگیزه پژوهشی 82/0و مؤلفه فرصتهای پژوهشی در محیط آموزشی 72/. محاسبه شد. نتایج نشان داد که به طورکلی از نظر انگیزهی پژوهشی، معلمان به طور معنادار در سطح بالاتری از میانگین و از نظر فرصتها و امکانات پژوهشی تفاوت معناداری با میانگین مورد نظر نداشتند. برای بررسی مؤلفهی تخصص پژوهشی معلمان، نیازهای آموزش پژوهش به معلمان از رویکرد نیازسنجی مبتنی بر شایستگی مشخص گردید. طبق این رویکرد، ابتدا شایستگیهای پژوهشی مورد نیاز معلمان بر اساس مبانی نظری، نظر متخصصان پژوهش و معلمان خبره شناسایی و اولویت بندی گردید. سپس برای اعتباریابی شایستگیهای شناسایی شده، فهرست شایستگیها در قالب پرسشنامه در اختیار معلمین قرار گرفت، نتایج نشان میداد که میزان شایستگی های پژوهشی معلمان در سطح مطلوبی قرار ندارد، که این شایستگیها نشان دهندهی میزان تخصص و مهارت و دانش پژوهشی معلمان نیز هست. سپس حیطههایی که معلمین بیشترین نیاز به آموزش را داشتند اولویتبندی گردید. پایایی این پرسشنامه 90/0 محاسبه گردید. همچنین تفاوت معناداری بین وضعیت موجود پژوهش با وضعیت مطلوب پژوهش در بین معلمان وجود دارد. نظر به اینکه وضعیت پژوهش در بین معلمان مطلوب نیست، باید بر اساس اهداف مهم و کاربردی از جمله برگزاری دوره های عملی برای آموزش فرایند پژوهش، اختصاص ساعتی برای پژوهش، فراهم کردن شرایطی برای ترغیب معلمان به پژوهش، نیازسنجی پژوهشی برای مشخص کردن نیازها و علایق پژوهشی و. جهت بهبود ظرفیت و توانمندیهای پژوهشی معلمان برنامه ریزی گردد. ***ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است*** متن کامل را می توانید دانلود نمائید چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه) ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند موجود است تعداد صفحه : 96 قیمت : 14700 تومان *** —- پشتیبانی سایت : SERDEREHI@GMAIL.COM در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید. *** **** *** ://teh.altervista.org/%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%da%af%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%aa%d8%ad%d9%82%db%8c%d9%82%d8%a7%d8%aa-%d8%a2%d9%85/">ادامه مطلب سایت های دیگر : thesislaw.blogsky.com فرم در حال بارگذاری ... این بخش تنها می تواند توسط جاوا اسکریپت نمایش داده شود. فید نظر برای این مطلب
فهرست جدول ها جدول3-1 : توزیع فراوانی معلمان زن و مرد مقطع ابتدایی 37 جدول3-2 : توزیع فراوانی معلمان زن و مرد نواحی1و2و3 مشهد . 38 جدول3-3 : اطلاعات توصیفی از فعالیتهای پژوهشی معلمان 38 جدول 3-4 : آزمون کفایت نمونه برداری برای مؤلفهی انگیزه پژوهشی . 39 جدول 3-5 : درصد تبیین واریانس عوامل پرسشنامه انگیزه پژوهش . 40 جدول 3-6 : تحلیل اکتشافی پرسشنامه انگیزش پژوهشی . 40 جدول 3-7 : عوامل حاصل از تحلیل اکتشافی و تأییدی پرسشنامه محیط آموزشی و پژوهشی . 41 جدول3-8: آزمون کفایت نمونه برداری برای مؤلفهی فرصت ها و امکانات پژوهشی در محیط آموزشی پژوهشی 42 جدول 3-9 : درصد تبیین واریانس عوامل پرسشنامه فرصت ها و امکانات پژوهشی . 42 جدول3-10 : تحلیل اکتشافی پرسشنامه فرصت ها و امکانات پژوهشی معلمان در محیط آموزشی . 43 جدول3-11 : ضرایب همسانی درونی پرسشنامه ظرفیت پژوهشی . 44 جدول3-12: نقطه ی 50 درصدی مربوط به ظرفیت پژوهشی معلمان 46 جدول3- 13: نقطه ی 50 درصدی مربوط به پرسشنامه نیازهای آموزش پژوهش معلمان . 47 جدول4-1 : اطلاعات توصیفی برای هر مؤلفه در پرسشنامه ظرفیت پژوهشی . 49 جدول 4-2 : اطلاعات توصیفی مؤلفههای پرسشنامه نیازهای آموزش پژوهش 50 جدول 4-3 : نتایج آزمون t تکنمونهای برای بررسی انگیزهی پژوهش 51 جدول4-4 : نتایج آزمون t تکنمونهای برای بررسی فرصتهای پژوهشی . 52 جدول4-5 : آزمون اندازه گیری مکرر برای مقایسه مؤلفههای انگیزه پژوهشی 52 جدول4-6 : مقایسه مؤلفه های انگیزه پژوهشی با بهره گرفتن از آزمون اندازه گیری مکرر . 53 جدول4-7: آزمون اندازه گیری مکرر برای مقایسه مؤلفههای فرصتهای پژوهشی . 53 جدول4-8: مقایسه مؤلفه های فرصتهای پژوهشی با بهره گرفتن از آزمون اندازه گیری مکرر . 53 جدول4-9 : شایستگیهای پژوهشی مورد نیاز برای پژوهشگر شدن با توجه به مبانی نظری 54 جدول4-10: فهرست شایستگی های مورد نیاز پژوهشی معلمان حاصل از مرحله 1و2. 56 جدول4-11: آزمون t تکنمونهای برای اعتباریابی شایستگیهای پژوهشی 58 جدول 4-12: نتایج آزمون فریدمن برای رتبه بندی شایستگیهای پژوهشی . 60 جدول4-13: آزمون t وابسته برای تعیین فاصله بین وضع موجود و وضعیت مطلوب شایستگیهای پژوهشی. 61 جدول 4-14 : هدف گذری برنامه های توسعه ی ظرفیت پژوهشی معلمان بر اساس شاخص CVR 63 چکیده این پژوهش با هدف بررسی ظرفیت پژوهشی معلمان و بررسی نیازهای آموزش پژوهش به آنان انجام شد. روش پژوهش، روش کمی غیرآزمایشی بود. جامعهی آماری شامل کلیهی معلمان زن و مرد نواحی هفتگانه مشهد در سال تحصیلی 92-91 بود،که با بهره گرفتن از روش نمونه گیری در دسترس از نواحی 1و 2 و3 نمونه مورد نظر انتخاب گردید. همچنین برای بررسی شایستگیهای پژوهشی معلمان تعداد 5 نفر از متخصصان پژوهش و تعداد 10 نفر از معلمین خبره به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. برای بررسی ظرفیت پژوهشی، از پرسشنامهی ظرفیت پژوهشی با سه مؤلفهی تخصص پژوهشی، انگیزه پژوهشی و فرصتها و امکانات پژوهشی در محیط آموزشی استفاده شد. برای احراز روایی از روایی محتوا ( نظر متخصصان پژوهش) و روش تحلیل عاملی اکتشافی استفاده گردید که برای مؤلفهی انگیزه پژوهشی، سه خرده مؤلفهی انگیزه درونی، انگیزه بیرونی و بیانگیزگی و برای مؤلفهی فرصتها و امکانات پژوهشی در محیط آموزشی، شش خرده مؤلفهی توجه به علایق معلم در یافتن ایده ، تقویت مثبت، کاربردی کردن علم، جستجوی علم به عنوان تجربه اجتماعی و رفتارهای مناسب تحقیقاتی و سبکهای متنوع پژوهشی مشخص گردید. پایایی پرسشنامه با بهره گرفتن از روش همسانی درونی برای مؤلفه انگیزه پژوهشی 82/0و مؤلفه فرصتهای پژوهشی در محیط آموزشی 72/. محاسبه شد. نتایج نشان داد که به طورکلی از نظر انگیزهی پژوهشی، معلمان به طور معنادار در سطح بالاتری از میانگین و از نظر فرصتها و امکانات پژوهشی تفاوت معناداری با میانگین مورد نظر نداشتند. برای بررسی مؤلفهی تخصص پژوهشی معلمان، نیازهای آموزش پژوهش به معلمان از رویکرد نیازسنجی مبتنی بر شایستگی مشخص گردید. طبق این رویکرد، ابتدا شایستگیهای پژوهشی مورد نیاز معلمان بر اساس مبانی نظری، نظر متخصصان پژوهش و معلمان خبره شناسایی و اولویت بندی گردید. سپس برای اعتباریابی شایستگیهای شناسایی شده، فهرست شایستگیها در قالب پرسشنامه در اختیار معلمین قرار گرفت، نتایج نشان میداد که میزان شایستگی های پژوهشی معلمان در سطح مطلوبی قرار ندارد، که این شایستگیها نشان دهندهی میزان تخصص و مهارت و دانش پژوهشی معلمان نیز هست. سپس حیطههایی که معلمین بیشترین نیاز به آموزش را داشتند اولویتبندی گردید. پایایی این پرسشنامه 90/0 محاسبه گردید. همچنین تفاوت معناداری بین وضعیت موجود پژوهش با وضعیت مطلوب پژوهش در بین معلمان وجود دارد. نظر به اینکه وضعیت پژوهش در بین معلمان مطلوب نیست، باید بر اساس اهداف مهم و کاربردی از جمله برگزاری دوره های عملی برای آموزش فرایند پژوهش، اختصاص ساعتی برای پژوهش، فراهم کردن شرایطی برای ترغیب معلمان به پژوهش، نیازسنجی پژوهشی برای مشخص کردن نیازها و علایق پژوهشی و. جهت بهبود ظرفیت و توانمندیهای پژوهشی معلمان برنامه ریزی گردد. ***ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است*** متن کامل را می توانید دانلود نمائید چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه) ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند موجود است تعداد صفحه : 96 قیمت : 14700 تومان *** —- پشتیبانی سایت : SERDEREHI@GMAIL.COM در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید. *** **** ***